Gå til innhold

Effektanlegg

Ranger emnet


Recaro

Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Hvis man skal følge boka, så skal man vel registere effektøkningen av effektanlegget inn i vognkortet. Men det er vel så og si ingen som gjør dette?

 

Hva er det værste som kan skje om du blir tatt av onkel blå? eller om du kræsjer og forsikringsselskapet finner det ut,? får man da regress..?

 

takker for alle svar

- "97" Hyndai Coupe, 2.0 140

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på eldre biler så er det nok laaaangt under den effekten som går utav motoren en det som står i vognkortet. Tipper jeg mangler 30-40 Hk på min 626 88modell

 

Det hørtes i overkant optimistisk ut kaffi. Medmindre du blander sammen kw og hk... Men for all del, det kan jo tenkes at du har rett :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top gear testa gamle sportsbiler der var det en som hadde tapt over 100hk !!!!

 

 

Kan no vær sae hester det, og ikkje DIN hk, men uansett om du har sae eller DIN , so er ikkje det målt på hjula, så du vil få mindre når bilen blir målt i benk kontra det som står i brukermanualen til bilen

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top gear testa gamle sportsbiler der var det en som hadde tapt over 100hk !!!!

 

Hvis du tenker på forskjellen mellom oppgitt effekt og reell effekt så har det vel hendt at bilprodusenter har oppgitt lavere effekt enn motoren virkelig yter, men da er det snakk om høytytende utgaver som vil oppnå avgiftsmessige fordeler ved å ha lavere effekt. Japanske sportsbiler har en tendens til å ha 280 hk, og gamle amerikanske muskelbiler har visstnok også liknende tendenser. Men dette gjelder neppe for din gamle Mazda...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tok gamle, brukte, slitte, kall det hva du vil sportsbiler som har en oppgitt effekt fra farbrikk satt de på rampe og såg hva de hadde igjen etter mange års bruk.

 

Man myster ganske mye effekt etter hvert som bilen blir gammel.

Lager slitasje, kompresjons stempel osv...

 

Så jeg tviler sterkt på at man får noen mer gamp utav en bil om man setter på effekt anlegg uten videre. Nermere orginalt men ikke noe slik uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tok gamle, brukte, slitte, kall det hva du vil sportsbiler som har en oppgitt effekt fra farbrikk satt de på rampe og såg hva de hadde igjen etter mange års bruk.

 

Man myster ganske mye effekt etter hvert som bilen blir gammel.

Lager slitasje, kompresjons stempel osv...

 

Så jeg tviler sterkt på at man får noen mer gamp utav en bil om man setter på effekt anlegg uten videre. Nermere orginalt men ikke noe slik uten videre.

 

Haha... Jeg leste innlegget ditt opp ned eller noe jeg. Trodde du mente omvendt. Artig :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår