Gå til innhold

oppgradering kadett c

Ranger emnet


Ascona-Man

Anbefalte innlegg

Min kadett c 79

 

 

sedanen.jpg

 

blanding_034.jpg

 

DSC00033.jpg

 

Bilen er ein orginal 1200, med kun 2 eigere foran meg, den er:

senka 60mm med apex fjører og jamex dempere

Kamei Lippa

13" revolusion felger

 

ilen kjøpte jeg i stavanger for omtrendt 1månde siden.

 

 

her skal det byttes motor fra 1,2n til ohc motoren (c20ne), i tilleg skal det byttes stoler,bremser bakstilling osv.

 

 

her på første bilde e slitaren sjølv på vei ut av sit "trygge" hi..

 

DSC00431.jpg

 

for å få plass til den nye motoren, måtte eg skjera ut litt frå torpedoveggen slik at fordelaren på motoren skulle få plass, deretter måtte eg modifisera ei bunnpanna for å få flytta oljesompan bak på motoren, eg valgte å bruka bunnpanna frå opel vectra, dei har sompen bak på motoren orginalt og dermed litt enklere å modda.

 

DSC00427.jpg

DSC00429.jpg

DSC00436.jpg

 

deretter var det berre å prøva motoren neri uten gearkasse foreløpig

 

DSC00432.jpg

 

DSC00452.jpg

 

eg ville jo ha motoren lengst muli ner og bak i bilen pga vektfordeling, derfor måtte også stabbstaget framme senkast eit par cm. her brukte eg oppheng frå volvo 240, disse passa rett på festene og senka staget 2-3cm nåko som akkuratt var nokk.

 

DSC00434.jpg

DSC00435.jpg

 

eg skar litt meir i torpedoveggen og sveiste i ny plata

 

DSC00463.jpg

 

DSC00467.jpg

 

no står motoren i bilen, har brukt gearkasse feste frå rekord 4-trinns.

 

DSC00470.jpg

 

DSC00444.jpg

 

hva oljereturen skal brukes til er det kunn di som tenker som vet :pray

 

DSC00445.jpg

 

 

for øyeblikket står bilen slik

 

DSC00471.jpg

 

jeg driver og kobler ledningsnett, mellomaksel er sveist(skal bruke 1,2 bakstilling foreløbig) ellers har jeg skaffet meg ein ascona b 2.0 bakstilling som jeg har tengt til å bruke.

jeg må også legge opp bensintilførsel men problemet kommer med at det kunn er 1 nippel på tanken for utak av bensin, det er vell lite tryggt å sveise i tanken...kanskje det går vist jeg fyller den med vann ag sveiser den.. forslag?

 

ellers har jeg kjøpt meg hovedpumpe fra senator 3.0 A, en kompis har brennt ut flenser for turbogrenrør til meg, skal prøve å gji oppdateringer underveis, kom gjerne med forslag og komentarer :)

 

DSC00461.jpg

 

DSC00446.jpg

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut det her.. Var det mye modd før motoren passet rett inn? Med tanke på fester osv..?

 

tja..eg brukte motorfeste frå omega A, eg måtte skimsa festen 1 cm ut på kvar side, eller gjikk resten så og si automatisk, litt banning ble det jo da seff.

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke hvordan det er å sveise med vann i tanken.. Men fyll heller tanken helt opp og ta det rolig med sveisinga.. en å tømme den.. Gassen som brenner, ikke selve bensinen! ^^,

 

ok, e da evebtuellt andre tanka som passer? forslag?

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå kadett da. Ligna fælt på mitt prosjekt. Men hvorfor kom motoren din så langt bak med omega festene? Har du gummien på bakerste hullet?

 

 

motorgummiene er festet på "midterste" på traversen

det er 3 hull til festene :blunk:

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser meget bra ut :)

du kan også lodde i tanken.

Tenkte på dette selv også, å fylle tanken med vann og så sveise. meen du har jo andre alternativ og : 1: kjøp en tankt med 2 nippler.

2 : Fuel-cell. :) så strøken ut den bilen din :)

 

så litt liten ut den olje sumpen din :S skal du ha olje kjøler? kommer til å bli varmt der..

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser meget bra ut :)

du kan også lodde i tanken.

Tenkte på dette selv også, å fylle tanken med vann og så sveise. meen du har jo andre alternativ og : 1: kjøp en tankt med 2 nippler.

2 : Fuel-cell. :) så strøken ut den bilen din :)

 

så litt liten ut den olje sumpen din :S skal du ha olje kjøler? kommer til å bli varmt der..

 

takk takk, ja, da vette ikkje plass te meir enn....tja...knappe 3 liter trur eg, oljekjølar vette nokk nødvendig, da e to utak for olja på motoren, tengte eg sku bruka eit te oljekjølar og eit til turbo, har jobba ein del øvetid denna veko so eg har ikkje fått gjort so møkje med bilen, men ska skru i heila måro kveld til langt på natt so ska eg gje ein liten ny oppdatering:partyon:

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ein liten oppdatering alacocaina

 

her er mellomaksel sveist

 

DSC00472.jpg

 

her er mellomakselen på og bensin slanger lagt opp

 

DSC00475.jpg

 

sveiste større nippel ut fra tanken, valgte å ha bensinpumpa i bagasjerommet på grunn av at bilen er så lav

 

DSC00480.jpg

 

bilde av volvo cooler som passer perfekt

DSC00483.jpg

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår