Gå til innhold

Bli den første norske eier av R34 GT-R

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Originally posted by swidish vr6

Går det i det hele tatt å få norske skilter på den da? Er det ikke den som ikke er i nærheten av avgass krava engang..?

 

jeg er ikke sikker men mener avgasskravene er strengere over der en her

 

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by swidish vr6

Går det i det hele tatt å få norske skilter på den da? Er det ikke den som ikke er i nærheten av avgass krava engang..?

Iogmed at den kan importeres og ferdigregistrert så er det vel mulig...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Trur de blir regga på "milestone-regelen", går an å få regga et par ex av hver modell av biler som er "motorhistoriks viktige" eller no' sånt.

 

Går blandt annet et par Mazda Cosmo godkjent etter denne regelen.

 

Men bare et par biler av hver modell, ikke mer!

 

Egentlig ikke mer enn et eneste eksemplar av hver modell.

De første Mitsubishi EVO 4 ble tatt inn på den måten, det samme med de Cosmogreiene ja..

 

Det beste med det er at det er avgiftsfritt.

 

MEN, det må være en bil som har nyvinninger/konstruksjoner som er motorhistorisk viktige og verneverdige, ellers kan man glemme det, og det bør/må fremlegges dokumentasjon fra diverse foreninger om at de anbefaler at den aktuelle bilen kan tas inn på kjøretøyhistorisk grunnlag.

 

Vanskelig er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Det ultimate er jo en venstrestyrt R34. Tviler på at noen kommer til å kjøpe noe sånt med det første, men det er lov å håpe :)

 

hvem side rattet sitter på er vel det siste man tenker på når det kommer til en bil som dette..

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Egentlig ikke mer enn et eneste eksemplar av hver modell.

De første Mitsubishi EVO 4 ble tatt inn på den måten, det samme med de Cosmogreiene ja..

 

Det beste med det er at det er avgiftsfritt.

 

MEN, det må være en bil som har nyvinninger/konstruksjoner som er motorhistorisk viktige og verneverdige, ellers kan man glemme det, og det bør/må fremlegges dokumentasjon fra diverse foreninger om at de anbefaler at den aktuelle bilen kan tas inn på kjøretøyhistorisk grunnlag.

 

Vanskelig er det..

 

Hvordan er det da med å ta inn en bil som allerede har fylt opp den kvoten? Er det da umulig å få den godkjent i Norge?

Og hvordan er det med å trimme en slik bil, det er vel ikke lov i hele tatt fordi den skal være så orginal som mulig?

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ostby

Off topic.

Har dere sett Kortfilmen "Turbocharged prelude to 2fast 2 furious"

 

Det er en kortfilm som er etter Fast and the Furious, fra Vin Diesel kjører vekk med supran og paul walker blir street racer med en heftig 3000gt, og til slutt kjøper skylinen som vi så på 2fast. Jævlig kul liten sak for de hardbarka.

 

Yepp, har den på Turbo Edition av FnF og 2F2F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har den på dvd da ... men skjønner ikke hva det har med "turbocharged prelude" å gjøre ?

ellers en fet kortfilm ;>

 

Originally posted by Ostby

Off topic.

Har dere sett Kortfilmen "Turbocharged prelude to 2fast 2 furious"

 

Det er en kortfilm som er etter Fast and the Furious, fra Vin Diesel kjører vekk med supran og paul walker blir street racer med en heftig 3000gt, og til slutt kjøper skylinen som vi så på 2fast. Jævlig kul liten sak for de hardbarka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

 

Hvordan er det da med å ta inn en bil som allerede har fylt opp den kvoten? Er det da umulig å få den godkjent i Norge?

Og hvordan er det med å trimme en slik bil, det er vel ikke lov i hele tatt fordi den skal være så orginal som mulig?

 

Bare å trimme det! Lovens lange tarm vet jo ikke hvordan den ser ut originalt:D

 

Men hvordan man får regga en sånn vet jeg ikke:rolleyes:

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg tror ikke det er noe som helst problem å få registrert denne som en vanlig bil siden de faktisk importeres på forespørsel. Tror nok det hadde stått noe om dette hvis det hadde vært sånn...

 

Og ja, det ultimate hadde vært venstrestyrt R34... men det lages ikke.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett det klippet med han japsen som har bygget the ultimate skyline? Er ikke trimmet så mye men har fikse mye rart med motoren så den har sykkkkkk gass respons, to test kjører som skal teste den og de skriker i bilen, ser du denne filmen er det sånn at du har lyst til å rane en bank for å kjøpt seg en R34 :p

 

Kan sende filmen over MSN til de som vil, tar 23mb. MSN-> ken14pss@hotmail.com

BMW 325i Sleden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HellBound

Noen som har sett det klippet med han japsen som har bygget the ultimate skyline? Er ikke trimmet så mye men har fikse mye rart med motoren så den har sykkkkkk gass respons, to test kjører som skal teste den og de skriker i bilen, ser du denne filmen er det sånn at du har lyst til å rane en bank for å kjøpt seg en R34 :p

 

Kan sende filmen over MSN til de som vil, tar 23mb. MSN-> ken14pss@hotmail.com

 

Den er sinnsyk.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

papirer på R34GTR er mulig å skaffe for de som vill ha, men koster litt gryn da . :eek: bare å si ifra hvis noen trenger papirer på en skyline eller andre "ikke godkjente" biler.

 

Og Ascona man må fortsatt betale toll avgifter på en bil som regges på motorhistorisk grunlag.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår