Gå til innhold

forgasser golf 1.5 bensin trenger litt hjelp

Ranger emnet


chr1z

Anbefalte innlegg

Halloi!! jeg har bytta ut den gamle forgasseren jeg hadde fordi det var litt krøll med den. Men på den gamle så var ikke alle ledningene som gikk på riktig, så jeg kjøpte en brukt på høggern idag men glemte å sjekke hvor alt satt fordi han prata så mye.

 

Dette gjelder ledningene som sitter bak på forgasseren.. noen som har et bilde eller kan forklare litt her slik at jeg får det ordentlig til.. har litt problemer med at tomgangen er leei slik den er nå..

 

er en 1.5 liter bensinsnurre 82 modell, så om noen har bilder eller orker forklare litt såville det vært fint så jeg får kjørt på jobb imårra :D:D

 

hovedproblemet ligger vel bak, hvor det er en "nippel" på forgasseren hvor jeg nå ikke har noe. Også går det en i fra "kaldstarten" som deler seg ut i to, dem har jeg festa til de som kommer fra plastikkdingsen som er til venstre.. jaa, har ikke så peil på akkurat dette:D

 

Innspill eller pics ville vært fint

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke biler, så det får holde med ord:

 

I hovedsak har du to vakuumuttak bak på gasseren (egentlig to til, men mellom dem sitter det en gummislange, som jeg vanskelig kan se for meg at du har pella av, ettersom dette ikke er nødvendig for å få av gasseren).

 

Uttaket som peker rett bakover kobles til luftfilterboksen (en av de to små rørbitene som stikker ut av metallboksen oppå forgasseren. På den forrertste rørstumpen skal det settes på en slange som kobles på forrerst på luftfilterboksen).

 

Uttaket som peker mot venstre (altså passasjersida) kobles til Y-koblinga. Den ene forgreininga på Y'en skal til vakuumklokka til venstra (dem grønne, runde dingsen). Den andre forgreininga kobles til en av tilkoblingene på vakuumslangen mellom innsuget og BKF (som er kortere å skrive enn det laaaaaange ordet bremsekraftforsterker).

 

Dersom du ikke har koblet til noe/alt av dette vil motoren din dra falsk luft og da er det ikke så rart at den oppfører seg rart. Sjekk samtidig at plastslangene dine ikke har sprekker/knekker, samt at de stoffommantla gummislangene i endene ikke er morkne. Dette er en god tidsinnvestering, så sparer du deg mer bryderi med det første.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker,

 

Ah, det stemmer.. på den "nye" forgasseren så var det slik, problemet var at de hadde ikke koblet til riktig på den gamle slik at jeg har for lite slanger/de er kappet istedet for å settes riktig, så ble litt i beita der.

 

Men nå nå skal det nok gå smuth, stikke innom "donor" bilen imårra å ta noen slanger der hvis de er hele og koble til så tenker jeg det blir greit igjen.

 

Itno moro å pendle med når den oppfører seg som et kvinnfolk i vikua si :D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men böhser, den "nippelen" som er foran på forgasseren, skal det gå en slange liksom til ytterst på luftfilter boksen? Nå er det jo to nipler der hvor omtrent luftfilteret sitter, hvorav den ene nå går bak på forgasseren. Og så har jeg en slange fra den andre til den nippelen som er ytterst på luftinntaket på en måte. mye slanger for en nybegynner her vett:) hehe

 

SLik det var før gikk det en slange ifra nippelen foran på forgasseren og til en slik rundt metalldings som sitter ved siden av bensinpumpa tenker je ratt.. men får kikke litt i hayesboka når jei får den imårra,er vel kanskje noa bilder der så en blir klokere.

 

Har iallefall bortimot alle slangene nå så:p

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da skal alle slangene være kobla på riktig og de skal være noenlunde "tette", samt at jeg slengte inn en ny pakning på forgasseren. Men ble det bedre.. nei:p

 

hehe..

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår