Gå til innhold

V8 forgasser

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hmm, jeg tror nok at Summit Racing er i USA og ikke i Norge ;)

 

Og så?

 

Men akkurat når det gjelder forgassere (spesielt Edelbrock) så har du faktisk et poeng. Edelbrock koster nemlig på en prikk det samme i Norge som i USA. Ikke engang momsen skiller.

 

Regn med at man klarer å kjøpe en fra USA til 10 kr/ dollar alt inkludert så ser dere selv.

 

Forklaringen er antakelig at Edelbrock er en profesjonell leverandør som styrer grossistprisene sine med hard hånd slik at de ikke dreper distribusjonsleddene sine i høykost land og slik at kundene får et lokalt merkevare forhold til Edelbrock.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Summit koster Edelbrock Performer 600cfm 275$ med el choke og 250$ med manuell choke. Dette er med vanlig "sølv-finish", ikke Endura shine.

 

Regn med 10-11 kr pr dollar ferdig levert på døra her hjemme så ser du at akkurat på dette er det ikke mye å spare. Når man i tillegg vet at forgassere vel er en av de bil delene det kan være mest trøbbel å få tilpasset motoren, er det nok i sum mest lønnsomt å ha kjøpt den lokalt.

 

Jeg er ikke av de som av prinsipp kjøper alt her hjemme, for all del. Vil tro at ca 80% av dele kjøpene jeg har hatt til rodden har jeg tatt rett fra USA. Men akurat forgasser kommer jeg til å kjøpe fra en norsk forhandler.

 

Men MÅ man ha det veldig billig, selger Summit også overhalte Edelbrock forgassere. Da koster tilsvarende forgasser bare 236$ med el choke.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår