Hot Rod Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Siden harryene i Norge er så lite kvalitetsbevisste at boots-markedet består av dårlige Kina-produkter på Euro Sko, besluttet jeg å importere etpar boots fra USA. I likhet med bildeler er det ingen toll på dette utover mva. Fikk boots'ene her om dagen. Det var ingen lapp med "melding om ankommet utfortollet gods" som fulgte med. Derimot hadde norsk tollvesen klistret på en liten gul lapp med "ikke avgiftspliktig". Jeg er mailet til mitt lokale tollkontor i Kristiansand og fortalte at jeg hadde motatt en pakke fra USA med en slik lapp på. (Sa ikke at innholdet var sko og at jeg hadde kjøpt varen). De svarte bekreftende på at det ikke skal svares mva på varen og henviste til regler for gaver og bøker/blader!? Faturaen viser at avsender ikke har krysset av for "gave" og på innholdet har avsender skrevet "Boots". Er det mulig at en eller annen toller trodde boots var bøker, eller noe??? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 fikk samme gule lapp på ei pakke jeg fikk fra tyskland i går.. Det var en vare jeg hadde kjøpt, og det var ingen gave... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxidriver Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Originally posted by Hot Rod Siden harryene i Norge er så lite kvalitetsbevisste at boots-markedet består av dårlige Kina-produkter på Euro Sko, besluttet jeg å importere etpar boots fra USA. I likhet med bildeler er det ingen toll på dette utover mva. Fikk boots'ene her om dagen. Det var ingen lapp med "melding om ankommet utfortollet gods" som fulgte med. Derimot hadde norsk tollvesen klistret på en liten gul lapp med "ikke avgiftspliktig". Jeg er mailet til mitt lokale tollkontor i Kristiansand og fortalte at jeg hadde motatt en pakke fra USA med en slik lapp på. (Sa ikke at innholdet var sko og at jeg hadde kjøpt varen). De svarte bekreftende på at det ikke skal svares mva på varen og henviste til regler for gaver og bøker/blader!? Faturaen viser at avsender ikke har krysset av for "gave" og på innholdet har avsender skrevet "Boots". Er det mulig at en eller annen toller trodde boots var bøker, eller noe??? de de dummeste polti folka havner i tollen istedet;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Kom til å tenke på at dette kanskje var litt vel off topic på V8 forumet. Kan legge til at samme dag jeg fikk boots'ene fikk jeg også grillramme til hot rodden, sendt fra Sverige. Den hadde de greid å legge mva på. Ble vel litt for komplisert antakelig. To forskjellige varetyper fra to forskjellige land til SAMME person! Tilta helt, klistra på en fri-lapp og så en annen vei, tenker jeg! :D Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Originally posted by Hot Rod Siden harryene i Norge er så lite kvalitetsbevisste at boots-markedet består av dårlige Kina-produkter på Euro Sko, besluttet jeg å importere etpar boots fra USA. I likhet med bildeler er det ingen toll på dette utover mva. Fikk boots'ene her om dagen. Det var ingen lapp med "melding om ankommet utfortollet gods" som fulgte med. Derimot hadde norsk tollvesen klistret på en liten gul lapp med "ikke avgiftspliktig". Jeg er mailet til mitt lokale tollkontor i Kristiansand og fortalte at jeg hadde motatt en pakke fra USA med en slik lapp på. (Sa ikke at innholdet var sko og at jeg hadde kjøpt varen). De svarte bekreftende på at det ikke skal svares mva på varen og henviste til regler for gaver og bøker/blader!? Faturaen viser at avsender ikke har krysset av for "gave" og på innholdet har avsender skrevet "Boots". Er det mulig at en eller annen toller trodde boots var bøker, eller noe??? må vel over 500 kr eller.no for at det skal være toll på det.... hvis ikke har de bare gjort en "feil" Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eek Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 det er 200 kr men se her :) http://www.hevtollgrensa.no Siter polog40 :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Kanskje han trodde det sto "books" i stedet for "boots"..? Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Originally posted by eek det er 200 kr men se her :) http://www.hevtollgrensa.no Skrev meg på jeg.. Ikke dum ide, selv om jeg tror at det skal nokså mye til før det skjer noe :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Originally posted by funkes Kanskje han trodde det sto "books" i stedet for "boots"..? Tror nok det er det som har skjedd, ja. Kom på det når jeg så på fakturaen. Skal be de om å skirve "boots" ekstra skjødesløst neste gang også! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg