Gå til innhold

En hyllest til Chevrolet Van - Et ikon blant biler

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er 4 tapper med mothaker på, bend litt forsiktig.. gammel og sprø plast:P

 

Stakk en liten skrutrekker mellom glasset og selve lampa, men det var dårlig med respons gitt. Faktisk så dårlig at jeg ikke turte å bende mer...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av VIN-skiltet fremgår det at det sitter en 292 sekser i denne. Girkassa påsto eieren at var en TH200, men i følge Haynes har det ikke sittet "mindre" kasser enn TH350 i van. Har ikke krabbet under og talt festeskruene til bånnpanna enda, så helt sikker er jeg ikke. 8 hjulmuttere tar jeg for gitt at det er, selv om jeg ikke har sprettet av den deilige felgkapslen for å sjekke.

 

I camaro finnes det i allefall th200 ifra 76 så det er ingen umulighet det!

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viewpic.asp?id=73767

Vanen til bror min

 

Å her et blinkskudd av den gamle FESTBILEN vår :)

 

Den har faktisk oxo historikk bare se HER :)

 

Vanen til brorin ser slett ikke gæærn ut, store sidevinduer tiltross. Var på vantreff i helga og der var det mye begredelige greier. Derfor er jeg ikke så kritisk for øyeblikket ;)

 

I camaro finnes det i allefall th200 ifra 76 så det er ingen umulighet det!

 

Har ikke somlet meg til å bytte olje og filter i girkassa enda, men jeg holder en knapp på TH 350. Time will Show for å sitere'n Blodstrupmoen...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanen til brorin ser slett ikke gæærn ut, store sidevinduer tiltross. Var på vantreff i helga og der var det mye begredelige greier. Derfor er jeg ikke så kritisk for øyeblikket ;)

 

Takk :) Treffet som var i hønefoss eller?? Kanskje ikke vært din store fanesak men har du eller noen andre her for den del peiling på om eneste mulighet for senking foran er å kappe fjærer?? Tips på saken mottas med takk :)

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Treffet som var i hønefoss eller?? Kanskje ikke vært din store fanesak men har du eller noen andre her for den del peiling på om eneste mulighet for senking foran er å kappe fjærer?? Tips på saken mottas med takk :)

 

Jepp, Hvalsmoen. For meg som ikke har adoptert hele livsstilen til en ekte vanner så var bilene og klientellet der veldig fjernt fra noe jeg ønsker å identifisere meg med. Det annonserte Swap meet'et var en svært begredelig greie hvor de eneste bildelene jeg kunne se var 4 lavprofildekk av obskurt merke samt ett sjalusi til en van-bakdør. Resten var lakris, hjemmelagede smykker, comboy-hatter, caps og beltespenner...

 

Tror jeg har hørt om noen som har montert drop-spindler på sin van for å få den lavere uten å kødde med forstillingsgeometrien. Kan det ha vært Chevylars tro. Han er her på forumet, på http://www.amcarforum.no og http://www.frantzenracing.com. Spør han!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du eller noen andre her for den del peiling på om eneste mulighet for senking foran er å kappe fjærer?? Tips på saken mottas med takk :)

 

Heisan.

Du kan bruke Bell Tech spindler fra pick up samme

årsmodell som van.

 

Men er minus med det og.

Nedre brua blir lav,så ved kjøring på sporete vei

kan den ta neddi.Og ved full sving kan felgen ta borti

brua.Men kommer ann på innpresset på felgen.

Er bedre å kjøre med enn kappa fjærer,

 

Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Du kan bruke Bell Tech spindler fra pick up samme

årsmodell som van.

 

Men er minus med det og.

Nedre brua blir lav,så ved kjøring på sporete vei

kan den ta neddi.Og ved full sving kan felgen ta borti

brua.Men kommer ann på innpresset på felgen.

Er bedre å kjøre med enn kappa fjærer,

 

Lars.

 

Takk for god info :)

 

Noen av dere som veit om fjærene passer omhverandre altså g30 fjærer på g20 forstilling?

Og om demperne passer omhverandre?

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10632933&sid=xz17abc6zUO8587295

33_1184694193509_hoved.jpg

 

Minner meg om de lettkledde damene i tilsvarende van i filmen Cannonball! aka Carquake.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Cannonball_film.jpg

263.jpg

 

Fant bildet etter tips fra Chiller om http://www.imcdb.org, ja også CalibR med tråden http://www.bilforumet.no/opplysningen/90121-hvilken-bil-var-i-hvilken-film.html#post1964589 Takk gutter! :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Treffet som var i hønefoss eller?? Kanskje ikke vært din store fanesak men har du eller noen andre her for den del peiling på om eneste mulighet for senking foran er å kappe fjærer?? Tips på saken mottas med takk :)

 

Merer bestemt at hvis det er en G20 så kan du bruke samme spindler som på c-10 pick up (5 bolt hjul altså)

G30 har kraftigere forstilling. Da får du nok inntalere Bosch-kittet!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei! har sittet å lest litt på forumet i helgen. Må si jeg ble rørt når jeg kom over denne tråden.

Har selv vert innehaver av div Van's. Noe jeg i dag savner.

Liker spess godt å se Reodor i aksjon på sin gamle G30.

Ser det er en stund siden det var noe innleg her..... kommer det en opdatering snart??

Driver faktisk i disse dager å ser etter en gammel 70 tals van selv, trenger et nytt objekt i garasjen:usa:

Her er noen bilder av mine tidligere Van's

van07010.jpg

van07008.jpg

P1010010-2.jpg

P1010009-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår