P.S.P Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 Prosjekt-tråd om min Audi Audi 90 Modell: 90 KW: 100 / 136 HK Volum: 2309 ccm Sylinder: 5 Karosseri: 89Q/B3 med B4 front snart Understell: Quattro med bakre diff. Felger: OZ Superturismo WRC 17" Dekk: Toyo Proxes T1R 215/40/17 Bilen ble brukt importert i 2003 (28/3 -03 reg. i norge) fra Tyskerene. Bilder : (trykk for å forstørre) - Hva som er gjort o Eksteriør : Hvite blinklys glass i fanger Sotete baklykter og refleksplate Sotete ruter OZ Superturismo WRC 17" Toyo T1R Proxes 215/40/17 RS2 Linse lykter Frontfanger lakkert i bilens farge o Interiør : Plasmaskiver Askebeger lokk Girkule o Stereo : Spiller : Pioneer DEH-P6900IB Diskant : Original og Rockford Fosgate P142C 4" Sub : 12" Pioneer TS-W121SPL Forsterker : Blaupunkt 750W RMS (vet ikke helt modell) o Service / Overhaling : Tenningsbrakett (Lokal VW&Audi : 410,-) Termobryter (Lokal VW&Audi : 302,-) Radiatorfeste (Lokal VW&Audi : 133,-) Bensinpumpe (Pris ukjent) Bremseskriver Bak (Kjøpt hos Autorep Alta : 435,- pr stk) Bremseklosser Bak (Kjøpt hos Autorep Alta : 287,- pr stk?) Reparert kabler til tenning,starter,tåkelys og diverse (Gratis) Hjullager Bak Hs (Kjøpt hos NBS : 376,- eksl. mva) Bremseklosser Foran (Kjøpt hos Biltema, byttes ut med originale når jeg får råd :P) Viftereim (Lokal VW&Audi : 186,-) Koblings Hus [b4] (Lokal VW&Audi : 231,- 2stk) Ledningsnett til lykter [b4] (Lokal VW&Audi : 91,-) Fangkrok [b4] (Lokal VW&Audi : 397,-) Fangblikk [b4] (Lokal VW&Audi : 118,-) Firehjuls Kontroll (Lokal VW&Audi : 1062,- pga. de ikke fikk justert noe) Hva jeg planlegger å gjøre o Eksteriør : Sideblinkere Sote dem eller kjøpe ferdig sotete Bremsekalipere,deksel Pulverlakkere(?) Lakkere Lister, Forskjermene (steinsprang) og diverse Speil Pusse ned og lakkere. Evt. kjøpe RS2 speil Rette ut div. bulker Baklykter Skadet, Kjøpe nye/brukt (Sotet el. Hel-røde?) Soting Sote rutene ordentlig x B4 Panser Bare å montere! x B4 Låseplate Bare å lakkeres å montere! x B4 Lister under lyktene Bare å montere! x Rammevang Kjøpt! Bare å montere Tåkelykt Venstre Kjøpe Ny/Brukt RS2 Grill Kjøpe Ny Bakfanger Lakkere i bilens farge o Interiør : ABS-bryter (smeltet pærefeste) Kjøpe ny/brukt ( 893 941 528 ) Diff-bryter (smeltet pærefeste) Kjøpe ny/brukt ( 893 919 167 ) Tåkelys-bryter (smeltet pærefeste) Kjøpe ny/brukt ( 893 941 535 ) Girpose (skinn) Kjøpe ny! Sportsseter S2 eller RS2(?) Hattehylle Kjøpe brukt eller lage i glassfiber. Forrige eier har HERPA den :chairshot o Stereo : Bygge om/ny basskasse Nye diskanter i dashbordet o Service / Overhaling : Ventil løftere Trim kam (?) 272° Gate/Sport Kamdrev (?) Justerbart Kamdrev Motor olje Mobile 1 (5W40?) Olje filer Kjøpe Originalt Gir olje Hvilken ? Servo olje Hvilken ? Bremseveske DOT 4 Register reim Kjøpe Ny Bremsekaliper Rep. kit Parkbrems Høyre Stramme(?) Kjøpe ny wire Låsemekanisme til tanklokk Låsepinnen kommer ikke ut når jeg låser dørene, noen ideer? (Sentrallås) x Luftfilter Kjøpt! Bare å montere Estimert kostnad av deler : ca 40.000 hittil.. Sikkert glemt noe men blir oppdatert når jeg har gjort noe eller kommer på noe jeg glemt :) Siter / Audi 90 2.3E Quattro \ Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 Snasen bil på Finnmarks-vinterføre det der... :D Ser at du ikke blir arbeidsledig med det første, lang liste på "what to do" med bilen.. :) -Godt å se at det er fler av oss...!! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.S.P Skrevet Juni 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Ja det er morsomt med Quattro her i finnmark siden vi har lengere vinter enn sommer så Diff sperre knappen er ikke støvete på vinteren iallefall :coplight Er enormt morsomt med 4wd.. tror aldri jeg kommer til å kjøpe noe annet :) Hehe ja er litt lang liste og litt lengre blir den når jeg er ferdig å liste opp.. Noe må man jo gjøre mens man venter på hvite veier kiddie Ja, jeg har pugget den tråden din flere ganger :) Fin bil :D Skulle hatt meg en sånn bare i Sedan eller Coupe, har nok vært å tittet på tyske brukt sider etter S2 til å ta motor fra.. Men det er jo de der suure pengene :wonder: Siter / Audi 90 2.3E Quattro \ Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.S.P Skrevet Juni 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Bestilte nytt hjul lager hos NBS (NorskBilDelSenter.no) Pris : 376 eksl. moms så det kom på totalt inkl. moms & frakt : 625,- Skulle skifte hjul lageret på torsdag (14/06). Veldig enkelt å skru løs alt sammen, gikk ganske greit. Men når jeg hadde fått alt løst å skulle presse ut lageret fant jeg ut at den pressa som vi hadde på verkstedet våres ikke var stor nok så jeg gikk på Mek. sitt verksted som har en presse som går til 60 tonn men de hadde satt en hengelås på den som jeg ikke fant nøkkelen til :( Så jeg ringte en kompis som jobber på Alta motor (VW & Audi) og sporte om han kunne presse ut det gamle og inn med det nye. Så han skulle gjøre dette ut i uka. Når jeg da skulle skru sammen alt så stresset jeg litt med å skru sammen så calipteren ble tydeligvis litt skjevt satt på så når jeg skulle ut å kjøre dagen etterpå så var det en intens skrapelyd så jeg kjørte hjem å skrudde av dekket og calipteren og fant ut at bremseklossen som stempelet treffet hadde delt seg, pga at stempelet hadde truffet skjevt.. Bilder kommer.. Så nå blir det nye bremseklosser også :( Litt kjipt da de som var på var helt ok.. Bare håper de har bremseklosser på lager hos Mekonomen ellers blir det bilfri helg :oohh Siter / Audi 90 2.3E Quattro \ Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.S.P Skrevet Juni 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 De hadde aldri hatt disse på lager hos Mekonomen så jeg trur jeg får en kompis i Tromsø til å stikke innom Biltema å hente klosser til meg på mandag å sende med post traileren da har jeg dem på tirsdag. Vet at Biltema ikke er topp kvalitet men de får duge en stund til jeg får råd til å kjøpe originale. Siter / Audi 90 2.3E Quattro \ Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.S.P Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Da va audien kræsja.. så det ser ut som det tar en stund før jeg for gjort det jeg har listet opp her.. http://s88.photobucket.com/albums/k198/mirpoc/Audi/ Siter / Audi 90 2.3E Quattro \ Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Kondolerer.. Det gikk jo fort :p Dessuten går det ikke an å se bildene uten å være logga inn ;) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.S.P Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 har gjort bildene offentlig.. nå trengs det ikke passord.. Men har nu hatt bilen siden jeg fikk lappen 29.01 :) Siter / Audi 90 2.3E Quattro \ Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Haha. Det der så kjent ut. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseL Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 kondolerer.. :( Siter -Caddy mk1 -Audi s2(ABY) 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Flere som er ute og 'stunter'? Sure greier, var det din feil? Ser ut som du har klart å ramme de dyreste delene på bilen; Tåkelykt, hovedlykt, blinklys, panser og grill..i tillegg tror jeg nok rammevangen din bør byttes.. Også så lett som det er å få tak i bare en enkelt lykt brukt, da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nano Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Her er det kansje muligheter for og få kjøpt noen deler http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1543467 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.S.P Skrevet Juni 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 OndSofa : ser jo 100% likt ut... knustes blinklyset ditt ? mitt spratt bare ut :D LasseL : Takk :) vidder : Vel var helt egentlig min feil men :S litt komplisert men er nok jeg som får smellen uansett fra forsikringa.. Allerede begynt å rette opp bilen min.. Frontlykta er vel egentlig ikke noe problem, ble ikke så lei meg av at den gikk for bilen har vært kræsjet før det er jeg 110% sikker på nå som jeg skrudde av alt foran for det var treskruer etter treskruer og strips :iconsm. Så skulle eegentlig ønske at den andre lykta også gikk men.. :P Lett og finne lykter hos opphøggerier eller NBS :) Men den andre lykta blir også byttet ut når jeg får penger til overs :) Blinklyset klarte seg utrolig nok.. det bare spratt ut så det ligger i bilen.. :thumb Panseret skal jeg få en kompis til å rette ut å omlakkere, ellers så har jeg funnet helt nytt panser fra Veng.no til 2200,- Grillen var ikke noe skade på ellers enn de festene på toppen som jeg klarte å ødelegge i vinter :P Men den er ellers ok :D Frontfangeren skal jeg bare forsterke bak hvor den har fått en liten smell så får jeg en kompis som skal rette ut panseret til å lakkere den også. Har begynt å pusse ned frontfangeren og bakfangeren for å lakkere i bilens farge sånn at det blir finere :) Rammevang mulig det var ordet jeg var ute etter ja.. Det er den bjelken som er rett bak fangeren ? Fant ikke ut hva den het jeg.. den er rimelig flat og bøyd så den må jeg få tak i ny/brukt. Nano : Takk for tipset, allerede sendt mail :) :thumb Siter / Audi 90 2.3E Quattro \ Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.S.P Skrevet Juli 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Har nå bestilt RS2 lykter, hvis jeg ikke skal bruke dem likevel selges de fort gående.. gir nærmere beskjed når jeg har fått dem. :afro Siter / Audi 90 2.3E Quattro \ Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audisb4 Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Pris evt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg