Gå til innhold

Ford mondeo 2,5 v6 1995 modell??


borninsin

Anbefalte innlegg

Hei, er dette en bil for meg tru?? kjører en del bykjøring for å komme til jobben men er også på lange turer i helgene. det er en mondeo 2,5 v6 1995 modell som sto til 40k som jeg kan få for 33k? den er på merke verksted i charlottenberg i sverige nå hvor det er satt i en ny motor, det er også automat gir på denne.. ettersom jeg ikke har verdens beste økonomi trenger jeg en driftsikker bil som kan ta meg dit jeg skal og som holder i noen år til, er dette ett godt valg da??

 

Er det dyrere å forsikre en slik bil? og hvor mye i reg. avgift??

 

Takker for alle svar;)

 

Mvh

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en v6 1996-modell og har ikke opplevd problemer med automatgiret.

 

Bilen er en drøm på langkjøring. Selv med kone og to tenåringer på vei hjem etter svenskehandel, henger mondeo'n aldri med nebbet.

 

På langkjøring har forbruket overrasket meg positivt, men på bykjøring drikker den endel (er heldigvis sjelden i Oslo sentrum med bilen).

 

Forsikringen kan sikkert fordikringsselskapet ditt innformere deg om - bare ta en telefon... Automat pleier å gi reduksjon i premien.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spoørs litt hvor langt den nye motoren har gått. er det ny er det nesten bare å kjøpe.

 

Automatkassa kan være et problem. har sett veldig mange med overhalte kasser. men di kan jo selvfølgelig være veldig bra og. spørs litt på vedlikehold..

 

Forsikringen vil jeg tippe er en 1000lapp dyrere enn en 2liter,

 

Reg avgiften er 1425kr, eller hvert fall den minste taktsen litt usikker på hva den er. er hvert fall den minste fra 12år.

 

Hadde en 2liter før og kjøpte meg 2.5L for ei liten stund siden., er veldig fornøyd me bilen, bruker den til all slags kjøring og besninforbruket er ikke så gærdi. langkjøring kjører du godt under literen på mila. by kjøring tipper jeg en 1.1 pluss minus.

 

Jeg syns ikke det var så veldig dyrt heller, hvis resten av bilen er sann tårlig stand me rust og sant. er veldig bra biler til en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår