Gå til innhold

Motor

Ranger emnet

Tvåførr

Anbefalte innlegg

Hallo, eg holder på å skal bygge meg en motor å ha i 240 min, har fått tak i komplett bunndel, med de sterkeste fra volvo, M staker og smidde stempler, å ein oppboret 21et blokk vist ikkje eg tar feil.. Så nå trenger eg noen tips til insprøytning manifoil turbo og topp.. Noen som kan hjelpe meg? Satser på en rundt 200+ så eg får den godkjent å så kanskje trimme litt..

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

405 topp, også bruker du et innsug fra en 230F samt grenrør fra 230FK, og hiver på en 16T, og chip, og vips så har du 220hk.

eventuelt kan du bytte ut BTR med en progressiv 1:1,4 og en wastegate med grunntrykk på 1,2 bar å vips så har du 280hk.

da forutsetter det at du bruker LH2.4 innsprut med hjerner fra en 940 med 230FK.

enkelt å greit. billigst også vil jeg tro, dersom du klarer deg med det hesteantallet.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør gå an å få i en topp til 1500-2000, innsug og grenrør for ca 2000, turbo 4-5000..

BTR står for bensintrykksregulator. den som sitter originalt er linjær, og vil ikke øke bensintrykket i takt med turbotrykket. med en BTR som øker 1:1,4 vil bensin trykket øke med 1,4 dersom turbotrykket øker med 1. om du skjønner..

vil få ut mer hester

et LH2.4 nett til 240 fikser du for en 700kr

hjerner fra 940 til noen lapper.

må fort regne med 10000 for motor ja..

pengene flyr når man skal bygge bil vettu

Volvo 242 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, eg er med, regnet med at det kostet litt, men håpte på å få det under prisen på en ft/fk motor, så var det en på jobb som hadde en komplett bunndel til 4500, hva synst du om det? Er det en grei pris for eg bunndel som tåler pryl,? Stempel og slikt er såvidt brukt.. Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det var en drøy pris siden det er uten topp og slikt da.

men den tåler jo ganske mye da. men vet ikke omk jeg ville gitt så mye for en gammel motor. du får jo til å skaffe en FK til 10-15 lapper også..det holder jo i massevis. blir ikke så mye dyrere det

Volvo 242 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har og tenkt på å ta en ferie i sverige å få gjort alt der nere.. Men den eg ser på nå er en B19 blokk som er borret opp, M staker, å smidde 21 et stempel, komplett bunndel for 4000, det er jo en motor som tåler masse, med tanke på videre trimming.. Men eg får nett se. får vel kansje gjort alt i sverige for en billig penge..Vist ikke du har noen gode tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den motoren er ikke verdt 4000kr.

Nyoverhalte b21et blokker får du svinbillig i sverige. Så hvis du har mulighet for det. Hold utkikk på blocket og tpc forumet.

Har sett flere b21et som er overhalt, borra, m-råder osv. for 1000-2000kr. Uten topp osv. selvsagt.

Jeg betalte 5000SEK for en overhalt b23et med 405topp med doble ventilfjærer, k-kam, justerbart kamdrev + 4 stk 780cc dyser.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider