Gå til innhold

Turbotryksmåler

Ranger emnet


btl

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skulle hatt tak i en turbotryksmåler til en dieselbil. Vakum er ikke akuratt så spennende på en diesel. Hvem selger en turbotryksmåler som måler fra 0 - f.eks 1 eller 1.5 bar?

 

mvh Bjørn Tore

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg skulle hatt tak i en turbotryksmåler til en dieselbil. Vakum er ikke akuratt så spennende på en diesel. Hvem selger en turbotryksmåler som måler fra 0 - f.eks 1 eller 1.5 bar?

 

mvh Bjørn Tore

 

Tess for eksempel:

 

manometer01.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reodor: vet du om man får de manometrene der med påkobling på baksiden?

 

har noen pene rabatter på sånt utstyr via jobb..

men siden det er helg er vel ikke de sjappene der åpne :P

 

 

vist det er og oppdrive så er det jo 0 problem og felle inn et sånt manometer og så strekke no gomax fram til en nippel på motorn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reodor: vet du om man får de manometrene der med påkobling på baksiden?

 

har noen pene rabatter på sånt utstyr via jobb..

men siden det er helg er vel ikke de sjappene der åpne :P

 

Jeg mener de også hadde noen med påkobling på baksiden. Jeg kjøpte mitt på Tess Alnabru. Der hadde de slike i bøtter og spann.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et væskefylt manometer skal gi mer nøyaktig avlesning i miljøer med mye vibrasjoner. I industrien monteres gjerne slike instrumenter direkte på aggregatet det skal monitorere og da kan det jo riste litt...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at jeg kjøpte meg et manometer beregnet på sveiseapperat, gasslange og noen koblinger til bilen på byggmakker her en dag. Kosta meg 370,- og er sikkert mer nøyaktig enn de plastikkmålerene man får til doble prisen;)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår