Gå til innhold

Bruk av scratchX

Ranger emnet


postcar

Anbefalte innlegg

Hvordan bruker jeg scratchX, altså:

 

1.

Hvor mye skal jeg bruke til et område?

 

2.

Hva slags klut skal jeg bruke? (microfiber, kan jeg bruke Meguiar Polish Applicator? )

 

3.

Hvor lenge skal jeg jobbe scratcX inn i lakken?

 

4.

Hvor hardt skal jeg ta i?

 

5.

Skal det påføres i sirkler, slik som vanlig polering?

 

6.

Tips?

 

7.

Den skal tas av rett etter at man er ferdig med å jobbe med det, ikke bli liggende noe tid på lakken?

www.bilforumet.no/faq

Reinoud sier:

tits are good

Reinoud sier:

white RS6 too

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kronestykke str

 

2. Aplicator pad

 

3. Jobbe til den nesten er borte (gjennomsiktig)

 

4. ikke hardt, men litt press er bra

 

5. Sirkler er greit det, kommer til fra alle kanter da, men mye

annet kan godt legges på frem og tilbake (polish/sealer/wax)

 

6. mer produkt betyr ikke mindre riper, gå overt samme sted flere

ganger, da 1 gang holder kansje ikke. Bruk godt lys. Bruk

Microfiber til å fjerne.

 

7. Jobb inn til nesten borte og fjern med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ta hele bilen tar det tid, jeg er oppe i 10 timer ofte jeg på komplett pleie (vask, clay, ripefjerning, polering, sealer)

 

Før i tiden var det jo tyngere å jobbe med jo bedre resultat, det er det ikke nå lenger (henger litt igjen her i Norge da) Produktene nå er blankere, lettere å legge på, ta av, holder lengere, hvem har vel ikke slavet seg i mellom en polering med det "klassiske" produktet brukt i Norge (nevner ikke navn) Da kan du droppe å skrive dagen etter om du ventet 3 sec for lenge med å fjerne det igjen.

 

Autoglym har produkter som er lette å jobbe med, samme med Meguiars, DuraGloss, Klasse, sonax osv

 

Legger du på 1 (et) produkt tar ikke det 5-6 timer, det tar toppen 1 time på/av, vel og merke at du bruker et av de merkene som er lette å jobbe med da, samt at det ikke er korrigering av lakken du driver med, det er det som tar tid

 

Feks Rens skal jobbes med, samme om det er ripefjerning.

Sealer/voks ikke. Det er på, la tørke og av igjen.

 

Men for et prima resultat, Ja det tar mer en 1 time, er du god 5-6 timer er du hobbymann rundt 10 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter litt med denna scratch X'n. Har masse swirls på hele bilen. Trodde kanskje scratch x tok dette men det gjorde den desverre ikke. Har også testa med turtel sin scratch remover med samme resultat. forskjellen er faktisk meget liten, samma hvor mye jeg gnukker og gnir. Noen tips? er rubbing neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt over, du må jobbe med det, tenk på det som et pussepapir, du må gni det inn.

 

sjekk disse to linkene:

http://meguiarsonline.com/forums/thread/6900.aspx

 

http://meguiarsonline.com/forums/thread/6980.aspx

 

Der har du en del beskrivelser hvordan du skal bruke scratchX og bilder av hvordan de gjør det, samt før og etter bilder.

 

Og når du jobber med scratchX så mu du aldri la det tørke, eneste som skal tørke fra Meguiar's er voksen demmes alt andre skal tørkes bort etter at man har brukt produktet.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår