Gå til innhold

RF i bilen!

Ranger emnet


RFMorten

Anbefalte innlegg

Har 2 stk Rockford fosgate power 15" T2 jeg skal bygge kasse til. Dette skal inn i en passat stasjonsvogn. Spm mitt er om noen har noe forslag til hvordan jeg burde bygge denne? Har regnet ut at målene må bli h43xb99xd62 i bunn og 48 i topp. Noen som har bygd kasse til disse som vet om portet eller bandpass er best?

Hva som høres bra ut i dine ører, kan kun du bestemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portet.. har selv Power stage1 12".. har de i lukka kammer på rundt 30 liter. Spiller veldig bra og bassen er stram og fin. Men reflex kasse vil spille villere, mangler liksom litt av "morroa" med slik jeg har det nå.

 

Reflex tar dog mye større plass. Var litt derfor jeg gikk for lukka. Samt jeg har sedan, så lyden bil mer skjermet hos meg også, så hmm.. kanskje reflex er unødig for deg, sparer endel plass. Men om du velger lukka kasse, så burde forsterkern være STERK!! Må være sterk i en reflex kasse og, men en reflex kasse skal i teorien spille ca 3db mer enn lukka med samme watt inn(3db er teoretisk 2x lydstyrken vi hører)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassa mi har 2x 18mm mdf i front mener jeg.. og 22mm mdf rundt. Mulig jeg tok 2x18mm bakvegg også, husker ikke helt:

 

http://home.no.net/spurv/pictures/basskasse003.jpg

http://home.no.net/spurv/pictures/Bass01.jpg

 

Bruker en Lanzar OPTI2000D forsterker. Helt grei forsterker, men skulle nok hatt 2 slike. Men da går jeg nok heller for en RF power serie forsterker :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er kassen bygget i 22mm mdf.. Det ble 2x15" t2 i fronten på kassen og 2x6" rør i toppen på kassen.. Elementene skal bli drevet av en Rf power T40001. Har også kondensator og ekstra gel batteri. Tror dette blir bra;)

 

Ekstra GEL batteri OG kondis? Det kan da aldri være nødvendig?? Du har det bare fordi det ser tøfft ut sant?

Eller trengte du det? jeg lurer faktisk.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at vis du setter inn ekstra batteri som ikke er likedan med det andre så kan de tappe ut hverandre.

Skal man ha flere batteri så bør de være like gamle og ha like mye amper.

 

Men jeg ville nå ha kjøpt meg ett skikkelig kinetek batteri jeg da, kondis har du vell bare for at det ser tøft ut egentli :p

Har selv kondis, og sjelden at den hjelper.

 

Må være kun når jeg spiller DB-drag tracks den hjelper. for da er det så korte sekvenser med bass at den ikke vinner å lades helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA. Jeg trenger ekstra batteri hvis ikke får jeg ikke skrudd opp skikkelig.. Kondisen bruker jeg som strøm reserve og volt meter.. Greit å vite hvor mye strøm man har!

 

Du får ikke vite hvor mye strøm du har ved å se på voltmeter på kondisen, kun spenninga du kan se der.

 

Og nekter å tro at anlegget ditt trekker så mye strøm. hvor stor sikring er det på forsterkern da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva jeg ser å hører.. Hva tror du egentlig? Forsterkeren har en sikring på 500 ampere.

 

500A ja?

så da yter ampen din cirka 6000wrms den da?

Mens subbene dine tåler 1000wrms?

 

Så du tror du er tøff og vet at det du ser på kondisen er hvor mye strøm du har igjen?

 

Tror du starter pånytt med bilsterokarrieren din jeg.

 

Ta ett bilde av den 500A sikringa di da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rolig nå gutter. Det viktigste er at vi trives med oss selv.

 

la oss synge en sang.... jeg har 60A sikring i min og den er rimelig trygg for hele anlegget mitt er så puslete, men slik er det når kona og har råderett over kjøretøyet he he.

 

kanskje det skulle vært en tråd. Hvilke begrensninger har din kjære satt i sammenheng med bilen he he...

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår