Megamann89 Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Hei. Skal fjerne litt rust nå. blir det riktig å gjøre det slikt 1.Sandblåse 2.Sparkle 3.sink grunning 4.Lakere Er det måten å gjøre det på ? Er det noe annet som er å ambefale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Hei. Skal fjerne litt rust nå. blir det riktig å gjøre det slikt 1.Sandblåse 2.Sparkle(SVEISE) istede kansje? 3.sink grunning 4.Lakere Er det måten å gjøre det på ? Er det noe annet som er å ambefale? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 før sparkelen ville jeg hatt på rustbullit, for å være helt sikker:P Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 zinkgrunnen din bør vel kanskje være før sparkelen.... og bruk en annen grunning over sparkelen, da lakk ikke fester så godt til zink. Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Ok. Hva slaks grumming er vert å bruke over sparkelen da ?.Fester sparkelen seg onkelig til sink grunningen da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 vanlig 2 k grunn, ev.t sprayboks hvis det er småtteri. tror ikke det blir noe trøbbel med sparkel oppå sink, men det er det sikkert noen som vet isåfall! sparkel suger til seg vann, og ligger det mot ubehandlet plåt, blir det rust iløpet av kort tid! du kan jo ev.t prøve tinnsparkel, da blir det ikke rust, men litt mer pes, kanskje? Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Ford Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 Det best er og droppe sinkgrunninga. Det aller beste er og legge ordentlig epoxy grunning i bunn sparkel så fyller;) Legg gjerne et litt tynt (tynnet med tynner) lag med fyller på sparkel flekken først for da er det enda tetter for fyller er ikke helt tett den heller, den suger vann den som sparkel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Ford Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 vanlig 2 k grunn, ev.t sprayboks sparkel suger til seg vann, og ligger det mot ubehandlet plåt, blir det rust iløpet av kort tid! Sparkel på bar plate går bare bra det så lenge det kommer grunning/fyller og lakk oppa der at så. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juni 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 Takk for mange brae svar.Hva slaks grunning er bra da ?.Gjerne på boks ?. Er det epoxy grunninger som er best da ?. Er det noen som kan gi meg en forklarin på hvordan jeg fjerner rusten ,slik at det tar tid før det kommer tilbake ? .Jeg tenkte 1.Sanblåse 2.rust killer 3.epoxy grunning 4.sparkle 5.Er det epoxy grunningen som er best å legge til slutt, altså for lakering ? Foresten hva er fyller ? Vil ikke se den rusten igjen mens jeg har bilen :afro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Det er litt gov overflate rust det er snakk om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 bruk stålgrunning på bart stål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juni 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 ok :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Hvilken produkter er det å ambefale ? Gjerne på boks ?. Hva er fyller ? .Skal også gjøre litt understels behandling. Hva må gjøres der . Tenkte 1.Sandblåse 2.rustbullit 3.understelsmasse. Er det ok ? Hvilken rust stopper er best ? hvitmelk, rustbullit,butinox og andre typer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo stine Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 hiv på noe epoxygrunning. thermogrunning eller stålgrunning funker også bra, er ikke så smart å legge sparker på bart metall, da sparkelen kan trekke til seg vann og fuktighet om den står en stund før du har grunning på. :) Siter - volvo 240, 88 mod. er kanskje gammel og rusjen, men jeg er GLAD i bilen min jeg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Megamann89 Skrevet Juni 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 ok.takk. Er det noen som har noen produkter og ambefale da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg