Gå til innhold

Stolt eier av Taunus `73 Coupè


PinkFord

Anbefalte innlegg

Hei.

Var å hentet en 1973modell Coupè fra en dyster skjebne.

kjørte forbi en plass der det var grovinnsamling for søppel her i nord norge, å der sto det 2 biler. den ene var en gammel Opel record/ascona elrn... den andre var en gammel Ford Taunus Coupè, å som ford elsker, slo hjertet tre ganger fortere. den måtte jeg ha! fulgte traktorsporene til det huset der bilene tydeligvis hadde stått, å banket på! der pratet jeg med den gamle eieren av Forden,som sa at jeg skulle bare ta bilen hvis jeg ville, gratis. nå er jeg eier av en taunus! det meste av delene var der, unntatt halve motoren å høyre bakrute.

Så nå har jeg lempet ut resten av motoren, å den blir erstattet av noe større. innvendig var den helt grei, trenger eneste nye stoler foran. har ribbet den innvendig nå, å tatt vedlikehold av interiøret, med vasker å sollys:D

er litt rust i gulvet, samt venstre ytre kanal må byttes, men det fikser man med noen timer sveising..

 

Høres dette ut som ett greit prosjekt, eller er det bare å glemme? har stått i ro siden 87, under tak, men likevel med ene vinduet borte..

 

Takker for svar, å er det spørsmål, gjerne still:D

 

 

cns!1B074DB74A1FE992!127

Jo eldre man blir, jo meir forståelse får man av kunnskapen Sladding ;)

 

Mondeo 2.0SI & Ford Sierra IS '86(Lekebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

e d ingating liv her? :D har på begynt arbeidet me denna, men må hente mæ sveiseapperat t hælga, å da e rusta fjærna ;) motorrommet e reingjort, å hold på å leite etter donorbil (gammeltypn sierra 2.0L ønskes kjøpt) å da kommer det motor, gir å nytt bakstell på. har inga hast med å få bilen på veien, men e nu artig å ha no å henge fingran i!

Jo eldre man blir, jo meir forståelse får man av kunnskapen Sladding ;)

 

Mondeo 2.0SI & Ford Sierra IS '86(Lekebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Lag deg en konto på http://www.photobucket.com, der kan du laste opp bilder :)

Eller bare bruke vårt eget but_galleri_off.gif? Der kan du hive inn tusen bilder av den kule Coupéen din. Håper du får restaurert den på en grei måte. :)

Hvis du kikker i prosjektforumet finner du en Coupé til. Men jeg synes du skal ha tråden her jeg. Kanskje det kommer til flere etterhvert? Er mange skap-Fordere her ama. ;)

 

Men nå skal jeg tipse om bilen din i \veteranforumet. :pimp

Sjekk bilforumets-veteranbiler-lenkeliste-til-de-enkelte-bilene.html

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår