Gå til innhold

Hvilke motorsykkel?

Ranger emnet


TG opel

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ta lappen på sykkel til neste år og også kjøpe meg en sykkel. Derfor vil jeg høre hvilke sykler folket har erfaringer med (gode og dårlige erfaringer).

 

Hvis jeg har 85 000 kr som jeg skal bruke på kjøp av sykkel.

Og jeg skal ha en 600 ccm (34 hk) (helst r-sykkel).

 

Hvilke sykkel burde jeg kjøpe?

 

Yamaha YZF R6?

Suzuki GSXR 600?

Honda CBR 600?

Kawasaki ZX6?

 

Kom også med andre forslag enn akkurat en sykkel til 85000.

Men helst ikke større enn 600 da jeg skal ha forsikring...

 

Får bare mer og mer lyst på motorsykkel, og særlig etter helga da brodern kom hjem med sin splitter nye gsxr 600...

 

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yamaha YZF R6? Ja takk!

Suzuki GSXR 600? Ja takk!

Honda CBR 600? Ja takk!

Kawasaki ZX6? Ja takk!

 

Jeg har selv vurdert alle disse. Ingen av de er så gærne i pris eller. Tror de er ganske holdbare alle sammen, men jeg har hørt at gsx'en sliter hardt på kammene..

 

Spør på bike.no;)

 

Hvis du skal ha cbr'en må du enten ha R eller RR. Ikke F versjonen:)

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yamaha YZF R6? Ja takk!

Suzuki GSXR 600? Ja takk!

Honda CBR 600? Ja takk!

Kawasaki ZX6? Ja takk!

 

Jeg har selv vurdert alle disse. Ingen av de er så gærne i pris eller. Tror de er ganske holdbare alle sammen, men jeg har hørt at gsx'en sliter hardt på kammene..

 

Spør på bike.no;)

 

Hvis du skal ha cbr'en må du enten ha R eller RR. Ikke F versjonen:)

Det finnes da ikke "R" i Honda sine MCer, bare RR (Race Replica)

Hvorfor ikke "F" foresten?

ZX6R har foresten 636cc fra 2002 modellene :D

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da ikke "R" i Honda sine MCer, bare RR (Race Replica)

Stemmer, en liten glipp der:)

 

Hvorfor ikke "F" foresten?

Fordi disse ikke er noe fine, og er mindre sportslig enn RR'en. (min mening)

 

ZX6R har foresten 636cc fra 2002 modellene :D

Riktig, og på bare rundt 160kg hvis jeg ikke husker helt feil.. Går nok greit for en nybegynner på mellomtung det:D

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kawasaki sine zx modeller, så har jeg fått vite at zx9 er billigere å forsikre enn zx6.(valget sto mellom 600 og 900 for en kollega. Blei 900 pga forsikring)

Forsikring er nemelig noe å tenke på. En kompis som kjører gsx600r må ut med 11000,- i året i forsikring....han er nå 24år og har kjørt mc noen år.

Har selv forsikra en Suzuki Bandit, så seint som i dag. 4400 med ansvar, brann, tyveri, ulykke!

Syns Banditen e feit!!

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info om forsikringa, dette er ganske viktig ja. Brodern forsikra sin første sykkel nå, 22 år gammel, 2007 mod gsxr600 og betaler 12 000. den er da registrert som 34 hk..

 

Har vurdert no annet enn R sykkel men ender alltid med å trekke denne konklusjonen: skal ha r-sykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på autodb er klart fristende men er nesten nødt til å ha nyere 600 (registrert som 34 hk) for å spare mest mulig penger på registrering og forsikring.

 

Også er det altfor lett å lage fulleffekter av en 34hk....

Kan få "34hk" 1000cc også, problemet er å finne dem til salgs.

 

På Kawasaki ZX6R skal det vel bare være å klippe rett ledning for å få fulleffekt :D

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan få "34hk" 1000cc også, problemet er å finne dem til salgs.

 

På Kawasaki ZX6R skal det vel bare være å klippe rett ledning for å få fulleffekt :D

 

kan du kjøre 1000cc, på mellomlappen visst den er regga som 34hk?

 

kompis av meg med zx6r og en som jeg jobber med sa d bare var en gummi innsnevring i innsuget som gjordet at de fikk mindre effekt.

 

når kompisen min tok ut denne mente han at han hadde rundt 120 hk elns. Sykkelen gikk vertfall perverst:D

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du kjøre 1000cc, på mellomlappen visst den er regga som 34hk?

 

kompis av meg med zx6r og en som jeg jobber med sa d bare var en gummi innsnevring i innsuget som gjordet at de fikk mindre effekt.

 

når kompisen min tok ut denne mente han at han hadde rundt 120 hk elns. Sykkelen gikk vertfall perverst:D

 

Har jobbet med sykkler selv og plombert en ny Zx6R, har ingenting med innsuget å gjøre. Er en skrue som gjør at du bare kan gi "litt" gass pluss en liten dingseboms som kobles til elnettet. For å skru ut denne skruen må du enten ta motoren ut av ramma eller borre et fint lite hull i ramma :)

 

Sykkelen ble kjøpt ny og plombert, så ville eieren ha full effekt, noen dager senere kom sykkelen inn på verkstedet igjen som totalvrak.

 

Edit: Anbefaler http://www.mc-forumet.no etter at bilforumet sluttet å dekke motorsykkler!

 

Edit2: Ja du kan kjøre sykkel med 1000cc, sålenge den har under 34hk + innen en viss power to weight ratio sak.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår