Gå til innhold

rstange´s golf 2 prosjekt

Ranger emnet


rstange

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har endelig fått meg bil ! En golf 2 C 1984...

Har smått bynt å fikse litt på bilen, har holdt på 3 uker nå ;-)

 

Fjernet interiøret osv. for å finne rust og for å rense teppper, seter osv.

Forrige eier har røykt i bilen, stinker ! ! !

 

Har nettopp fylt 17 år (april), så har 1 år på meg til å få bilen fikset ! :-P

 

Skal laste opp bilder etterhvert !

 

Kan si litt om planer/ønsker:

 

- 90 fangere

- 88 dører

- lakkering

- nytt interiør !

- stereo

- sentrallås

- elektriske vindusheiser

- sot på vinduer

- senking

- nye felger

- skjermbredere

- slike sideskjørt (vet ikke hva det heter) som følger skjermbredderne

- emblemfri grill

- lyktespoiler

 

trenger det meste på listen, så viss du har noe av det liggende så tar jeg i mot tilbud ! =)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har også fått en start på anlegget til bilen. En nabo gav meg ett par av disse: JBL T595 Limited

 

T595Limited.jpg

Har ligget noen år, så han viste ikke om de funket. Hvordan bør jeg gå fram før jeg tar de i bruk? Som sagt har de ligget noen år. Han sa de funket bra sist han hadde dem i bruk.

 

Har også fått meg forsterker: en pioneer gm-x624 som jeg gav 500 for

PIONEER%20GM-X624.jpg

 

Har ikke så mye peiling på dette (enda), gjorde jeg en god deal her?

Dere kan sikkert si mer om dette en meg !

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla, var sikkert ikke dumt iallefall ;)

Sjekk litt på bsbildeler.no, de har noen greie senkesett, enten du vil ha justerbart eller bare senkefjører. Et lite tips er: bytt ratt,finner sikkert noen som selger billig ;) powerfilter, og evt gjøre noe med eksosanlegget for å få litt feitere lyd så blir det bedre ;P 1,8 eller 1,6l?

Jetta mkII Bruksprosjekt.

Golf mkII Crapmobile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skulle kjøpe 6x9" i bilen min for 1 år sida var det der de råeste som fantes. Kosta vel 1800,- for de den gangen, så hvis du har fått de har du vært veldig heldig vil jeg si :) De er vel nokså tunge, så du bør kanskje tenke på å lage hattehylle i MDF eller å forsterke den du allerede har. Den originale tåler ikke all verden:)

 

Hvordan står det til med rust? Ser det er noe overflaterust på dørene utifra bildene, men det er bare småtteri. Kanaler, hjulbuer, bagasjelokk, panser? Hvordan ser det ut?

 

Lykke til med prosjektet :)

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abrekk:

Får se hva det blir til, er ikke så opptatt av masse lyd og mye hester :-P At bilen ser bra ut og god kjøre glede er viktigere for meg :-) Motoren er en 1,6 ;-)

 

takk for linken og kommentar ! Nytt ratt skal jeg ha ! ! !

 

vw-vegard:

Har skjønt at dette er heftige saker ja ! ;-) De får enda en del skryt, har en kompis som har mer peiling på lyd-i-bil enn meg så han ble veldig missunelig på disse ! :-P Jeg hadde selvfølgelig ikke peiling på hva jeg fikk ! ;-) Har mer peiling på hjemme HiFi/stereo og PA-anlegg. Så bil er nytt for meg.

 

De veier litt ja, så er ikke helt sikker på hvordan de skal festes. Har ikke hatthylle i bilen =/ så det må nok lages, er kanskje like greit i stede for å kjøpe en orginal å forsterke ?

 

Er litt rust i bilen, spesielt i dørken ! Har fjernet det meste her, og tettet ett hull. Har også tettet ett hul ved døren, der pakningen går. (Er på jobb nå, kan fikse bilder senere så dere ser !). Har også litt rust bak i bilen, bagasjerommet. Ett stort hull på høyre hjulbue inne i bagasjerommet. Ellers lite rust på utsiden, noen små nærmest ubetydelige flekker på pannseret etter steinsprut som har fjernet lakk. Litt rust i hjulbuene, bor i Bodø vet du ! Å her salter de veiene på vinteren ! :-P Men jevnt over er bilen fin og lite rust. Det værste er på hjulbuen inne i bilen (bagasjerommet) og i dørken (her har det stått vann ! ). I dørken har jeg gjort en god jobb, fjernet gammelt avispapir og asfalt. Og fjernet rust (pusset, sandblåst og fero bett).

 

Takk for kommentar ! :-)

 

Tord Ivel:

Kan du sende meg en melding om hva du tenker i pris ? :-)

 

Liten oppdatering:

Har vært på metall og gjennvinning i dag å fått 90-bakfanger til bilen. Frontfangeren var tatt :-( men de skulle skaffe fra en annen skraphaug. Fikk bakfangeren med jern for 200 ! :-) Bilde kommer senere! (nå er jeg på jobb). Trenger litt kjærlighet, de som har hatt den ødela den med hull til hengerfeste. Så hengerfeste skal bort og hullet skal tettes !

 

I morgen skal jeg og plukke ut instrumentpanel og det jeg trenger av kabler osv. Min bil har ikke turteller, så det vil jeg ha ! :-)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man kan få tak i skjermbreder og den listen som går langsbilen ?

 

Låner bilde av esmyr, her på forumet (håper det er greit ?):

PICT0027.jpg

 

Vet ikke om det finnes forskjellige typer ? Er bare ute etter breddere og den listen ! Ser det på mange golfer ! :-P Kanskje noen som har ? :-) Eller vet hvor man kan finne ;-) Jeg finner bare skjermbredere !

 

Kanskje noen som vet hva dette stylingsettet heter også ?

 

OBS: må selvfølgeli ha til 3-dørs ! :-)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for liten oppdatering:

 

Var på huggern på fredag og plukket spedometer og turteller:

75010.jpeg

 

Har ikke turteller på bilen min. Har også plukket tenningen (elektronisk) og det jeg trenger av kabler osv. for å få den til å funke.

 

Fikk også byttet demperne på bakluken ! Mine var ødelagte, så til nå har jeg hold luka oppe med en planke =P Så det var deilig å slippe !

75013.jpeg

 

Hele fredags kvelden gikk til å få av bakfangeren. Jeg og en nabo slet som F for å få den av, siste mutteren var veldig motvillig. Brukte vel 3 timer på å få den av.

75014.jpeg

 

Slik så mutteren ut etter på:

75015.jpeg

 

Har malt dørken i bilen, så nå er det bare å fortsette bakover:

75018.jpeg

 

Så prøvemontering av bakfangeren, ser veldig bra ut !

75019.jpeg

 

Liten sammenligning :

75020.jpeg

 

Har fjernet kroken og begynt å pusse fangeren (metallet) for rust.

 

Det er så langt jeg er kommet. Neste skritt er ut med bensintanken og begynne å fjerne rust bak i bilen.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har oppdatert nå, men arbeidet fortsetter ! ;)

 

Ut med bensintanken:

78090.jpeg

 

Der var den ute:

78091.jpeg

 

Et lite hull som måtte tettes:

78092.jpeg

 

Sandblåst og pusset:

78106.jpeg

 

Der var hullet tettet:

78095.jpeg

 

Og det enedlige resultatet:

78097.jpeg

Ble ikke så ille ? ;)

 

Bilen begynner å ta form innvendig nå:

78099.jpeg

Skal handle støymatter i dag, så nå begynner morroa med å sette den sammen snart !

 

Har også tatt ut vinduene:

78104.jpeg

Fant ut at det var fult mulig å gjøre alene ! ;) Bare man tar seg god tid ! ! ! og ett hjørne av gangen !

 

Kom gjerne med kommentarer på arbeidet ! Så blir jeg glad !

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess, og en aluminiumsplate ^^,

 

ikke for å drepe stemningen eller være kjip eller noe, men da har du kastet bort tid.. Hvis du har tenkt til å bruke tid og penger på å få bilen strøken kan du bare droppe å tette hull med sparkel asså!

1997 Audi A3 1,6

1986 Audi 200 Turbo Quattro-x-

1989 Ford sierra Dohc-x-

1988 Nissan Sunny 1,3-x-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår