Gå til innhold

bilen min bruker mye bensin...

Ranger emnet


Volvo 240 T4R

Anbefalte innlegg

hei, lurer på om hva som kan ver galt me min b230ft, den bruker så usannsynli mye bensin. pluggene er svarte som faen.. kan dysene vere ødelagte? at de står åpne hele tida? noen som har en ide.

kjører med viking eco-max chip.. om dere trenger andre opplysninger er det bare å spørre...

takker for svar.

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om jeg har de der diagnose greiene... hvordan ser den kontakten ut? har bare tatt et ledningsnett fra en 91 volvo 240. lambda er byttet, lmm skal være ganske ny,vet ikke hvordan tilstanden på btr'en men.. noen som har noen ft dyser til overs?

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 1.2 bar i ladetrykk og 3 bar grunntrykk på BTR me 327cc dyser så ligger vel dutycycelen rimelig godt over 85%. Bånn gass i mer enn 1 min da så kan dysene brenne seg. Men det skal være noe som merkes.

 

Som tilleggsinfo så har ikke denne bilen brukt så mye bensin bestandig.

 

Har du skjekka at da ikkje lekke bensin onda bilen eller at tanken lekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den diagnosehomo'n sitter egentlig på venstre hjulhus...

Er en liten svart duppeditt som du kan ta av lokket på, under der er det en knapp, en bryter, en plugg og 6 hull.. Er kun hull 2 og 6 som brukes, en for tenning og en for innsprut...

Hvis du putter pluggen i ett av hull og holder knappen inne i 1 sek så skal den blinke 1-1-1. Samme på begge hulla... Får du noe annet så skriv det ned, så kan jeg slå det opp i boka.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-1-3: Lambdareglering för fet eller mager...

Motorn går enten fett eller magert..

Prøv dette:

Ta ut sonden og dypp den i sprit eller dusj den med bremserens.

Ta av kontakten på LMM og sjekk att den ikke er irra og at ingen av stiftene har hoppa ut. Spray med wd40 eller noe i den gata.

Sjekk også at det ikke er dårlig kontakt i skjøten til lambda.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å ta av kontakten på lmm, da gikk motoren mye høyere på tomgang. lambda sonden er nesten helt ny, biltema, så det er kansje ikke verdens beste... men hvordan skal den kobles inne i bilen. det er tre ledere. en til signal og to til heatin fra lambdaen?

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår