Gå til innhold

FK vs. FT

Ranger emnet


Jobbe

Anbefalte innlegg

Da har jeg funnet meg en FK motor som jeg skal slenge ned i 940'en min (endelig). Men hadde mest lyst på FT da.Så får jeg høre at eneste forskjellen er Waste Gate fjæra? Er det ikke foskjellig kompresjon også? Og underspyling på FT? Vil det være mye jobb å bygge om til FT?

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er underspyling fra 93 og oppover.

Kjennetegn er en L på merket på register-reims dekslet, og runde tagger på register-reima.

 

på fk kan du ikke justere turbotrykket med akumulatoren, men skift til et fra ft så har du ft motor ;)

 

Det skrives "Wastegate Aktuator".

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki,takker for svar.Men jeg kan vel ta ut en del hester av FK'en? Med en del mener jeg ikke MYE åver 200hk =P Har jo som tidligere nevt 230FB med ca 130 hester der 100 av dem virker som er borte =P

 

Kan dra ut mye mere en det den orginale turboen og dyser osv er kar om...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved riktig oppsett trenger du ikke røre imaten i Fk/ft-blokk med underspyling før nærmere 400hk. Bør bytte kam dog, da t-kammen er relativt sløv med sin 212grader, men gir en skog av dreiemoment da :)

 

Men tror ikke det er underspyling på den FK'en jeg skal kjøpe.(?)

Vet strengt tatt veldig lite om hva det er godt for også,kjempe greit om noen tar seg tid til å forklare det :) Men 400hk? :O Tror jeg greier meg en go stund me 200 =)

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror ikke det er underspyling på den FK'en jeg skal kjøpe.(?)

Vet strengt tatt veldig lite om hva det er godt for også,kjempe greit om noen tar seg tid til å forklare det :) Men 400hk? :O Tror jeg greier meg en go stund me 200 =)

 

 

fk finnes ikke uten underspyling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår