Gå til innhold

Beholde spenningen mens jeg starter bilen?

Ranger emnet


Sharp

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Pioneer AVIC som trenger litt tid for å boote når den startes.

 

Det som irriterer meg er at når jeg starter bilen så synker spenningen så mye at den slår seg av.

 

Kan en liten kondensator på pluss-ledningen gi den nok strøm mens jeg starter bilen? Og må jeg isåfall ha en likeretter / diode så ikke strømmen suges opp av starteren?

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest sicarlse

hos meg, før jeg krasja vel og merke, så slo cdspilleren seg av under kjøring også, ikke bare i starten. dette kom da ikek bare ved spesielle volum eller for høyt volum. kom generelt.

 

samme problemet du og har eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, kondisen er jo kobla på som ett batteri, så såklart gir den strøm til alt annet i bilen, like mye som til en forsterker.

 

Poenget her er jo at spenninga på batteriet synker til under 10 V mens du starter bilen.

 

Og da slår spilleren seg av og må reboote etterpå.

 

Men holder spennina i kondisen seg er det jeg lurer på? Eller suger starteren til seg all strømmen fra den og?

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange rare forslag... men skal man ha kondis TIL SPILLEREN MÅ det ha en diode ellers vil strømmen "trekkes tilbake" når starteren brukes... med dioden (den bør tåle minst 10Amper) -slik sharp foreslå- vil "strømmen bare gå en vei" og den er mot spilleren og kondisen bør helst være over 0,5Farad, den til eltek er unødvendig dyr da man ikke trenger noe styrings elektronik til noe så enkelt... smør på flesk kalles det :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med nytt batteri?

 

 

Legg skikkelig strømkabler til spilleren , direkte fra batteriet, og ha et batteri som er i god stand, så skal du slippe slike problemer. Jeg hadde problemet før , med et gammelt sliten varta batteri ,så kjøpte jeg nytt batteri for noen uker sida på biltema, og etter det har jeg aldri opplevd at spilleren skrur seg av når jeg vrir om starteren.

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår