Gå til innhold

Volvo 850 2,5l 144 hk

Ranger emnet


fiat råner

Anbefalte innlegg

Tok min 25mm2 gjennom sikringsboksen jeg.

 

Ang. chipping, fikk litt mere drag på topp, og høyere bensinforbruk ved aktiv kjøring. Om det var verd det?? nja....

 

Placebo :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette blir omtrent som:

 

"Onkelen til en gammel nabo av meg delte lugar med han på danskebåten for etpar år siden, så det er her jeg kommer inn i bildet."

 

 

Ja du har nok skrevet rett om deg selv- øverst ikke riktig frisk. Får ikke folk skrive som man vil uten at du må kverulere? Og jo chip hjelper hvis alt annet er i orden og med effekt anlegg. Har prøvd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har nok skrevet rett om deg selv- øverst ikke riktig frisk. Får ikke folk skrive som man vil uten at du må kverulere? Og jo chip hjelper hvis alt annet er i orden og med effekt anlegg. Har prøvd!

 

Ålreit!

 

Vi har to alternativer:

 

1. Ødelegge tråden med personangrep og skittkasting

 

2. Holde oss saklige, men gjerne kritiske til forskjellige trimmingsalternativer.

 

Alternativ nr 1 er selvsagt gøyalt, men jeg stemmer likevel på alternativ nr 2. Jeg er generelt skeptisk til chiptrimming på sugemotorer, og det må jeg få lov til å være. Det er mulig at det gir en hest eller to og kanskje en nm eller fem, men forskjellen vi merker etterpå kan likegodt skyldes peaker i momentkurven som tidligere var jevn og fin og behagelig.

 

Jeg synes som et eksempel at min 144 hk 850 gikk mye verre etter at jeg byttet til 2,5" Ferrita med doble utblås, men denne opplevelsen skyldes nok i hovedsak at den bråker mer enn før. Og bråker det mer synes vi det går fortere...

 

Et annet eksempel er mer frittflytende luftfilter. Jeg monterte i sin tid et Pipercross-filter på 850en. Gummikanten rundt filteret var av dårlig kvalitet og det var kjedelig å rengjøre og reolje filteret med jevne mellomrom. Jeg byttet derfor tilbake til originalt papirfilter. Før jeg gjorde det foretok jeg noen akselrasjonsmålinger, og resultatene med nytt og gammelt filter var identiske...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

tenkte jeg skulle legg ut at par bilder av go bilen min da.

 

det er en 96'mod som er regga i 95.

2,5 liter bensin på 144 hk

 

kjøpte den ganske billig grunnet div skader,

må lakere fangern fremme, sparkle og lakere H baksjerm, bytte H fremsjerm og lakere H kanalskjørt.

 

videre planer er:

 

vinavisere på bakrutene.

sote rutene

lakere lister.

mulig senk+dempere (har ikke bestemt meg enda)

felger (har bestil volvo R felger 18'')

klarglass lykter fra bcb? (noen som har erfaring men hvordan de funker)

hvite blink på sidene

også blir det ny grillav no slag

rette opp tidligre nevnte skader

 

felgene som sitter på nå er vinterfelgene til v70'n til min far. klarte ikke synet av stålfelger. hehe

 

 

DSC00304.jpg

 

DSC00305.jpg

 

DSC00306.jpg

 

DSC00307.jpg

volvo 850 10v bruksbil

volvo 340 dl crusebil

volvo 245 jordebil

 

Kjørecomputer ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen har potensiale, hehe ;)

 

Ang lyktene ville jeg kanskje heller kjøpt de på Realcar.no? Billigere der? Jeg kjøpte mine der hvertfall.

 

Kvaliteten på hovedlyktene er ganske bra, og de er DOT merket. Lyset derimot er ikke like godt som de originale. Det problemet løste jeg ved å sette i Xenon derimot ;)

 

Sideblinkersa er ikke av fullt så god kvalitet, ikke helt tette osv og blir gule, så de er litt forbruksvare, har bytta mine èn gang :)

 

Se prosjekttråden min i sig. for mer info ang lyktene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen har potensiale, hehe ;)

 

Ang lyktene ville jeg kanskje heller kjøpt de på Realcar.no? Billigere der? Jeg kjøpte mine der hvertfall.

 

Kvaliteten på hovedlyktene er ganske bra, og de er DOT merket. Lyset derimot er ikke like godt som de originale. Det problemet løste jeg ved å sette i Xenon derimot ;)

 

Sideblinkersa er ikke av fullt så god kvalitet, ikke helt tette osv og blir gule, så de er litt forbruksvare, har bytta mine èn gang :)

 

Se prosjekttråden min i sig. for mer info ang lyktene

 

takker og bukker. regner med det blir en liten bestiling fra realcar.no etter hvert ja, jeg må si jeg likte bilen din. spess rompa på'n, den var rett og slett deilig:D

volvo 850 10v bruksbil

volvo 340 dl crusebil

volvo 245 jordebil

 

Kjørecomputer ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen har potensiale, hehe ;)

 

Ang lyktene ville jeg kanskje heller kjøpt de på Realcar.no? Billigere der? Jeg kjøpte mine der hvertfall.

 

Kvaliteten på hovedlyktene er ganske bra, og de er DOT merket. Lyset derimot er ikke like godt som de originale. Det problemet løste jeg ved å sette i Xenon derimot ;)

 

Sideblinkersa er ikke av fullt så god kvalitet, ikke helt tette osv og blir gule, så de er litt forbruksvare, har bytta mine èn gang :)

 

Se prosjekttråden min i sig. for mer info ang lyktene

 

kom til å tenke på det som står i tråden din angåne felger og inpress, når det gjelder subbin og slikt, noen som veit hvordan dette er på R felgene???

volvo 850 10v bruksbil

volvo 340 dl crusebil

volvo 245 jordebil

 

Kjørecomputer ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått på felger, må si det hjalp en del....

 

DSC00350.jpg

 

DSC00351.jpg

 

DSC00352.jpg

 

DSC00353.jpg

 

DSC00354.jpg

 

DSC00355.jpg

 

DSC00356.jpg

 

lurere litt på om jeg har dårlige dempere bak, fordi de subber bak, bare man treffer en liten dump.

 

åssen vill dette bli med senk og stivere dempere?

 

får den trenger senk? eller hva?

volvo 850 10v bruksbil

volvo 340 dl crusebil

volvo 245 jordebil

 

Kjørecomputer ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår