DynaCore Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Problemet er at reima er for stram, og det går heller ikke å justere mer på strammeren. Den står på det slakkeste. Det var visst bare flaks at reima gikk på, så den er farlig stram. Eneste jeg kan forstå er feil er at det er feil reim? Eller noen som har noen andre tips og komme med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Type bil og motor er det a ? Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 audi aeb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Skru av og tell antall tenner. Har du forsikret deg om at strammeren er helt på det slakkeste? Det finnes som oftest et "sjaltebolt" som strammerne ofte bruker å sitte på. Hvis den ikke er "vippet" i ytterste "hakket" så vil du ikke oppnå ønsket slakkehet (Vanvittig forklaring, jeg vet). Så lenge reima treffer riktig på tennene så burde det være greit. Reima flekser jo aldri over ett hakk ellers, for da hadde du hatt ventilsalat. Men første bud er å forsikre seg om at man har riktig reim! Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Det finnes visst 2 typer reimer til denne motoren. En med 152 tenner, og ei med 153 tenner. Jeg har den med 153 tenner... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Holder på en aeb nå faktisk (knekt strammer....) og sånn jeg har forstått det så er det ikke justering på den nye typen strammern, kun på nem gamle. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 hæ? det må jo være justering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Det tror jeg ikke, har ikke satt den på enda, men det så jommen ikke sånn ut. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Det tror jeg ikke, har ikke satt den på enda, men det så jommen ikke sånn ut. Det kan jeg ikke forstå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Audi Parts Direct - Discount Prices - OEM Quality Ligner på den, jeg kan ikke finne noe justering... Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 jo den der er det justering på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 åssen kan den justereres ? Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Såvidt jeg vet, så er det den lille gassylinderen som holder spennet på strammehjulet og sørger for at reima har samme stramming uansett om den er ny eller gammel (strukket). Korrekt meg om jeg tar feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 tror du her rett her "beinet1"... Er en sånn leppe på hjulet også som sylindern skal gå imot... ser også ut som at det står en splint i denne som er på bilde... Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 Det stemmer det dere sier. Men problemet mitt er at stempelet på den sylinderen som presser opp leppa på strammehjulet, er helt sammentrykt, dvs at den erpå det slakkeste som går, og fortsatt er reima for stram. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg