Gå til innhold

Hvor breie felger for 245 dekk?

Ranger emnet


streetsliderz

Anbefalte innlegg

Hehe, vanligvis spør man om hvilke dekk man trenger til en felg..

Hvorfor vil du ha 245 dekk?

 

fordi jeg vet ca hvor breie dekkene må være for å fylle ut de nye skjermene mine ;) derfor tenkte jeg å kjøre 245 bak og 225 forran :driving har sett på en del felger, men var usikker på hvor breie de måtte være så, spurte igrunn for å være sikker.

 

Vil ikke være kult med bredda skjermer når man må bøye seg ned for å se dekkene og felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes andre metoder for å fylle ut skjermene på enn brede dekk. Du kan sette på bredere aksler/understell, fore ut med spacere eller kjøpe felger med lavt ET. Høyere ET trekker hjulene lengre INN i hjulhuset. Ser du i stickyen her i teknisk finner du tråder som forklarer offset aka ET. På engelskspråklige sider kan du også komme borti uttrykket backspacing.

 

Ontopic: Jeg ville valgt minumum 9" felg til 245, gjerne en 10". Forøvrig hjelper det å fortelle hva bil det gjelder mtp korrekt/lovlig dim, hvor mange tommer høy felgen skal være og hva slags profil som er aktuelt å kjøre på.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel vet av de fleste greiene med spacere og understell osv osv, men har ikke tenkt å fyre på med det. Lovlig har jeg mer som underprioritert da inpresset på bilen er 46 originalt. :S tenkte på 17x8.5 245/35? hvorfor ville du valgt 9"??? blir ikke dekket "dratt" ut veldig i kantene da? syns ikke det er så sinnsykt fint.

 

 

bilen er forresten en hyundai coupè 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar mustangbildene tale for seg. :) Standard tyskerstuk er typisk 215/4xR16 på 9x16 og 225/40R14 på 9x14. Førstnevnte er kan hende litt strekt, 225 er ikke spesielt strekt, ergo mener jeg at et 245 dekk fortjener 9" for å stå godt fastspent på felgen. Skal jo kjenne asfalten når du styrer.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta et eksempel med e36 m3 3,2 så blir disse levert med 245-40-17 på 8,5" orginalt..

 

Men du velger selv hva du syntes er pent, 8" eller 11" mye som går..Du får uansett ikke noe særlig strekk på dekket hvis du felger en 9" felg ovenfor 8,5"..

 

For å få skikkelig strekk på 8,5" må du enten ned i 205 dekk f.eks(gjerne på mindre felger eks 16") eller du kan gå ned i profil. 225-40-18 vil ikke gi særlig strekk på 8,5"(har hatt dette) mens 225-35-18 ser utrolig kult ut..(men ikke lovlig) men uansett, du ville jo ikke ha strekk;)

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Standard tyskerstuk er typisk 215/4xR16 på 9x16 og 225/40R14 på 9x14. Førstnevnte er kan hende litt strekt, 225 er ikke spesielt strekt, ergo mener jeg at et 245 dekk fortjener 9" for å stå godt fastspent på felgen. Skal jo kjenne asfalten når du styrer.

 

Eller 245 Toyo Proxes på 10" :) Dog den aktuelle dekkbredden varirer veldig fra merke til merke.

 

030320072127.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår