ovlov86 Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Hjulbuene bak på vogna må snart byttes. Er dette en jobb som er veldig vanskelig? Har sveiseapparat og litt erfaring med rust-sveis, men aldri byttet så store deler som en hjulbue! Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 er grei jobb det... men bare tank på varmen når du skal sveise... punkt-avkjøl-punkt-avkjøl... gjør dette til du har hel sveis Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Okei, takk for tipset. Avkjøler man med vann, eller skal det kjøles ned av seg selv? Må man fjerne noe i interiøret når man bytter buer mht varme å sånn? Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 bruk luft til å kjøle med Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Okei! Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Ta deg god tid, mål opp nøye det som skal byttes og ta deg god tid... så går det nok bra... Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Skal du sveise inn mye så er jo bensintanken ganske viktig å være forsiktig med :P men det regner jeg med at du veit!? Hehe.. Kan nok være lurt å ta ut det meste i bagasjen.. Veit om flere som har satt fyr på tepper osv! :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Hvis du har god tid, og er ute etter det beste resultatet er det selvfølgelig viktig å sveise ved punkter og få det tett. Men husk at det skal se bra ut, ved hjelp av så lite sparkel som mulig, så ta deg god tid og husk å beskytte rent metall med corroless rustkiller eller epoxy grunning (etc.) .. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Tinning er også veldig fint...hehe Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Takker for mange bra tips!! Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Tinning er også veldig fint...hehe Du tinner ikke inn to bakskjermer den første kvelden altså! =P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Nå til dags på karosseri verksteder så limer de når de bytter hjulbuer etc. Det kommer hvertfall jeg til å gjøre om jeg skal bytte hjulbuer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 blir ikke brukt så mye liming på slike hjulbuer som det er på 240`n...skal du bytte en hel side på hiace f.eks så limer man... jobber selv som oppretter så driver med dette til daglig Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Vurderer å selge bilen heller, så noen som kan det kan gjøre det... Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaxHarry Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 når du limer, er det sånn hvor man ikke har tråd eller pinne, menn det går kun strøm igjennom? Siter System som pomper, tute på romper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.