Gå til innhold

VW Bora, før og etter meguiars behandling

Ranger emnet


slemreke

Anbefalte innlegg

Den Boraen her var _SLITEN_ i lakken, og trengte en seriøs overhaling.. dette er før og etter resultatet fra dagens økt :

 

foretter1re.jpg

 

foretter2re.jpg

 

foretter3re.jpg

 

Brukte dette av Meguiars produkter :

 

Clay

Meguiars Scratch X

Meguiars Clear coat body scrub

NXT gen tech wax

 

Stor takk til truhaa for råd :)

WWW.ANDREFOLKEDAL.COM

 

[ ] 91' Golf mk2 GTi 16v ABF

[x] 90' Golf mk2 vr6

[x] 83' Volvo 340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du dette, pris og ikke minst, hvilken rekkefølge osv gjorde du dette?! min bil skriker etter samme behandling!

 

Jeg kjøpte alle produktene på bilextra.. har ikke kvitteringa til stede for å gi deg eksakt pris her nå, men kjøpte poleringsputer, microfiberklut, Claykit, Meguiars Scratch X, Meguiars Clear coat body scrub og NXT gen tech wax. Det kom på rundt 1050,- med rabatten fra vw-audi klubben (som er 15% om jeg ikke tar helt feil). Men, uansett; dødsfornøyd med resultatet, og dødsfornøyd med produktene! anbefales på det sterkeste.

 

Rekkefølge :

 

vask

tørk

clay

scracth x

body scrub

wax

 

gjorde alt for hånd, utenom påføring av voksen. den gikk på med maskin.

WWW.ANDREFOLKEDAL.COM

 

[ ] 91' Golf mk2 GTi 16v ABF

[x] 90' Golf mk2 vr6

[x] 83' Volvo 340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte du Meguiars Scratch X på hele bilen?

Finner ikke den Meguiars Clear coat body scrub på autogeek jeg.

 

Jepp, det gjorde jeg, og du får kjøpt produktene på bilextra, om du har en i nærheten.. Om ikke, så får du bestilt herfra : Jegard Handel AS

 

Det ble meget bra. Har en bil som ser ut som det den Boraen gjorde. Hvor lang tid brukte du på det? Brukte du noe sånt som polleringsgån eller spesielle kluter?

 

Jeg brukte 6-7 timer.. bilpleie tar tid, men er veldig moro når man får resultater som dette :) Jeg brukte sånne runde poleringsputer fra meguiars, og microfiber til å fjerne produktene.. også påførte jeg waxen med maskin.

WWW.ANDREFOLKEDAL.COM

 

[ ] 91' Golf mk2 GTi 16v ABF

[x] 90' Golf mk2 vr6

[x] 83' Volvo 340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 6-7 timer.. bilpleie tar tid, men er veldig moro når man får resultater som dette :) Jeg brukte sånne runde poleringsputer fra meguiars, og microfiber til å fjerne produktene.. også påførte jeg waxen med maskin.

 

Okay. Det var ikke ille. Verdt å bruke så mye tid på det når resultatet blir så bra ja :) Hvis man ikke har maskin til å ha på wax med, noen bra tips da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke den, det er en poleringsmaskin, men den typen der er tragisk å jobbe med (alt for liten motor), biltema har en med 2 hoder som det er mulighet til å stille tempo på. Den funker helt greit for oss som har det som hobby......

 

Okay. Da er det sikkert noe lignende denne du mener da Biltema Norge :)

2 vokspåleggere av skumplast står det bl.a om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår