_Kenneth_ Skrevet Mai 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 Har en 5-trinns Getrag-kasse som står på en 2.0E, og lurer på hvor mye hk og nm denne tåler. Om dere trenger mer info om denne for å gi et svar, så si hvor jeg evt finner dette på girkassa, så skal jeg sjekke. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stain Skrevet Mai 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 usikker.. men alt til sin bruk! Er sikkert en getrag 240? søk så finner du vel.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Mai 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 Men jeg har et morsomt prosjekt på gang, med opp i mot 350Hk.. :p Så skulle visst om denne kassa tåler det.. :o) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Kristian Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 kjem jo annpå kjøring, med skikkelig pusekjøring går det bra, men du skulle hatt ei anna kassa så absolutt visst du skal gjere anna enn å sånt som man driver med på lærekjøring, kassa fra senator/monza 3.0 i passer ganske bra, kan risikere å krase den og men den er vesentleg bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Getrag 240 kassa er laget med tanke på 4syl CIH mm. Og er derfor ikke så kraftig bygget som sin storebror Getrag 265 som var å få i div BMW og Opel Senator, Monza osv med sekser. Getrag 240 er kun å få med fast clutchhus, noe som begrenser dens bruksmuligheter. Har nok en smertegrense ved ca 230-250Nm. Getrag 265 er med løst clutch hus, og sies å være meget holdbar. Sett slike bli brukt på alt fra C20let til Rover V8 osv. Men finnes også ei R25/28 kasse med CIH clutchhus, denne sies å tåle mere enn R25kassa. Regn med at dette er nok forbruksvare ved mye hardkjøring. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg