Gå til innhold

Frontrute

Ranger emnet


knustorm

Anbefalte innlegg

Var på eu i går å da fikk jeg 2er feil på frontruta på grunn av ei stripe etter en gammel visker. Var til en glass mester å han sa den måtte byttes. Noen som vet om det finnes en måte å polere/slipe ruta litt, så det meste av stripa forsvinner, så den går gjennom eu uten at jeg må ut med 2000 kr for ny rute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har sett hvor ille ruta di er (hvis en glassmester mener du bør bytte er det ofte tilfelle) så kan disse være noe:

 

Diamondite® Glasswork System Kit cleans, restores, and protects auto glass windshields and windows. Restore car glass with Diamondite glass polish.

 

eller

 

Duragloss Nu-Glass (NG) #755

Denne er muligens ikke nok.

 

Går an å finne en glasspolish på clasern el bilxtra også å prøve, fjerner den ikke ripa, kan det hende den skjuler den nok til at EU = OK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er redd for at frontruta mi heller ikkje vil gå gjennom EU- kontrollen, og ei ny rute kosta over 5000 å byte :scared

har prøvd auto glym glas polish, men den er ikkje for utsletne ruter, må vel kanskje kjøpe den du linka til, ny rute er uaktuelt! viss eg ikkje *host* laga steinsprut då..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har (del)kasko er vel bytte av frontrute gratis? Har kun ansvarsforsikring selv, så måtte ut med en 2-3000 for å bytte hos glassmester.

 

Uansett så kan det anbefales.. slipper å frykte at hele frontruta skal sprekke om man treffer en grein, måse etc. ;)

Btw så utvider sprekker på bilvindu seg, blir bare et større problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår