Gå til innhold

Noen som har prøvd silkemotor?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 1 year later...

Vel har hørt mye positivt om disse produktene, men jeg er også skeptisk av natur til slike stoffingser...

 

Jeg ville kanskje vurdere å prøve produktet hvis jeg kan få se en full rapport på motortilstand og benke resultater, på både en spillerny og en brukt motor.

 

Og har man virkelig behov for å ha en motor som har lav friksjon og lite slitasje så er det et par ting som virkelig funker... hardforkromming av slitasjeutsatte deler og ei god heilsytetisk olje brukt helt fra første start.

 

Pittelitt høyere oljetrykk og et godt filter skader ikke heller...

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har litt erfaring me QMI.

pappa fikk en ulelyd i transiten sin på rundt 110000 km, han kjørte noen tusen km me dette, skiftet olje, ingen forskjell.

Ble tipset av onkel om QMI, å ule lyden ble straks mye "lavere

Og en bekjent sa forbruket på mopeden gikk ned, men det tar jeg med en stor klype salt :)

93' Mr2 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Vedrørende bruk av Motorsilke sine produkter

 

På mine 4 siste biler har jeg brukt motorsilke sine produkter.

Dvs full pakke( gearboxtilsetning, motortilsetning, magneter, drivstofftilsetning), og på alle bilene har jeg hatt en reduksjon på mellom 15 og 25%.

 

Det skal nevnes at alle mine biler har vært med dieselmotorer.(nissan primera, vw transporter 1,9 tdi, 2X vw passat 1,9 tdi).

 

Det stemmer at behandlingen varer i 150000, men som det fremkommer i bruksanvisningen skal motoren ha en oljeskift etter 3000 km med ny olje og filter.

 

For mitt eget og min venner og venners venner vil jeg anbefale dette produktet på det varmeste.

 

PS. Tiden det tar fra du begynner behandlingen og til du merker noe effekt på denne behandlingen er individuelt fra bil til bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller liten erfaring med dette slev. Men har hørt mye tvilsomt om Silkemotor.

Har hatt inn X antall biler med sparemagneter på luft og dieselslanger, mange av dem Nissan King Cab med TD25 motor.

Ingen av dem har virket verken mere økonomiske, mere villige eller noe annet, like dølee og late rett og slett.

Men jeg hadde inn en Nissans Sunny med noe EGR-trøbbel, det var vel en 1,6 gasser eller noe mindre.

Den gikk ganske friskt, og eieren mente at dette hadde noe med silkemotor og tilsetning i bensina

Selv tror jeg det var en frisk motor som ikke var evig daukjørt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår