DaButcher Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Jeg har også misbrukt eikerfelger uten at de ble skadet: 1) Første jeg gjorde, var på vei til oslo... Var før vi fikk autopass i bergen, jeg slapp rattet og trillte mot bommen, pga. jeg skulle ta opp lommeboken.. VIPS, sporte som FAN! rett i en murkant :S Smellte som FAEN, var sikker på felgen var knust!! Ingen skade!!! 2) Kjørte utenfor Bergen, i ca. 50km/t, var en dam der, så jeg så ikke at under vannet var det den SYKESTE asfaltkanten!! Dekket omkom på stedet, felgen like fin! 3) Misbrukte eiker på bane, kjørte på curbs, kjørte offroad+++ Ingen skader! Jeg har hørt rykter om at ikke alle eiker er myke, så jeg tviler ikke på at noen eiker er dårlige. Hvordan man vet om han får gode eller dårlige, det er et godt spørsmål, men eikerfelgene jeg hadde, burde vært 8-tall flere ganger, om de var så ille som alle skal ha det til! Ps. jeg kjørte traktorprofilen 225/45-17, som gav meg da kantbeskyttelse og 11cm med gummi elns.. huske rikke helt.. men det er jo lett regnestykke. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Nå har jeg kun en uke erfaring med eikerfelger, så skal ikke uttale meg om det enda. Har hørt mange som påstår de er myke og dårlige ja, men aldri sett det med mine egne øyne! :) Urban legend! Hehe... Jeg skal heller komme med en uttalelse hvis det skjer noe med mine. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 eiker felgene er laga av tyggis. kan ikke værra noe annet Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 mange ulike erfaringer her. jeg har kjørt med eiker felgene i ca 3 sesonger og de er like fine. har ikke hatt noen syke smell med de men de har fått kjørt seg godt av og til! har ingen problemer med å ambefale de ut i fra mine erfaringer Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 innerkanten er myk, ellers ok felg ( har dratt av veien med mine ) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 her er mine... har vart noen år nå men dessverre har den ene felgen en liten sprekk som gjør at lufta leker sakte ut(tar ca 2 uker) tips til hva jeg kan tette med fra innsida?... lurte på arelitt. Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 eiker felga kan vel ganske greit sammenlignes med bilmerker som lada m.m. en betaler lite, og det kan fort gå godt;) men på den annen side like fort gå rett åt skogen. men prisen tatt i betraktning, syns jeg det er en grei felg, og de passer en anonym volvo meget godt.*gode som vinterfelger, ikke så dyrt om en drar i en kant:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 ja. så har vell planen og gå for Eiker eg og. som "alle" andre, mn finner ingen:S Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Mai 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 Du har ikke vurdert å kjøpe nytt? Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 Eiker Motorshop - Norges største bilvarehus - Hovedside koster 1250 kr felgen sist jeg sjekket. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 Du har ikke vurdert å kjøpe nytt? nei:P...d har eg ikkje.... Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 men koster 1495kr felgen nå.... men tilbud på E1 nå, 4 felger, og dekk. 215/45/17, 235/45/17 nexan 94w er dette ett bra tilbud? Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersTM Skrevet Mai 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 men koster 1495kr felgen nå.... men tilbud på E1 nå, 4 felger, og dekk. 215/45/17, 235/45/17 nexan 94w er dette ett bra tilbud? Lurer eg og på.. kan dette vere bra dekk? Sailorboy: ikkje kjøp den pakka me wanli dekk i alle fall.. har hørt at det e skitdekk, og at en må bruke veldig mykje lodd på dei.. Siter Volvo 240 GL 1989 - http://www.bilforumet.no/200-serien/170378-anderstm-volvo-240-1989-a-2.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTrond Skrevet Mai 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 Felger generelt er vel ikke laget for å kantkjøres, kjøres i store hull og offroad med. Alu felger skal man helst kjøre fint med. Klart en felg blir skeiv, kantkjørt etter elendig kjøring. Siter TEAM HARRY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Mai 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 Mine har ikke tatt skade av de "potholes" jeg har trøffi i 60+ ... Så det er fint å kjøre med skikkelig kvalitet og ;) Man har alltid uhell, VolvoTrond.. Men har du noe skikkelig kvalitet, så kan du slippe billigere unna i lengden ;) (Jeg kjører orginale volvofelger) Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg