Gå til innhold

Oljeretur på 740 turbo

Ranger emnet


klezz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om en vanlig gummislange vil tåle å bli brukt som oljereturslange?

Jeg er møkka lei av orginal oljereturrøret som er stivt og ikke bøyelig i det hele tatt.. har en lekasje fra oljereturen pga at oljereturen ikke vil skikkelig ned i hullet sitt.. noen som har noen bedre løsninger enn den orginale? eventuelt bilder?

er foresten orginal t3 turboen som står på bilen..

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slange på olje-retur?

da bør det være stålomspunned i såfall, for jeg har vært med på at slanger har smeltet der før... lite morro.

 

Jeg har stålomspunnede slanger, men det er TIL turboen. Bare en vanelig gummislange til returen.

Skal se på det i dag, lekker som bare faen, men veit ikke HVOR det lekker fra :S

 

Skal også ta av turboen å sjekke alle slangene og rørene og se om det hjelper noe.

Skal også prøve turboen min til en original 940 eksos-manifoil.

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til er jo ovenifra, det er jo ikke dumt, men jeg liker og ha det på returen også, siden den utsettes for mest varme.-..

 

På returen så har jeg ca. 5-10 cm me metall på hver ende. Gummislange i midten.

Det funker bra.

 

Har vært olje-lekk ei god stund nå, så jeg har bytta pakninga i enden av returen i dag.

Har også funnet ut at det er viktig at skruen på TUREN må stå slik at olja kan renne inn til turboen.

Fant ikke ut av det før i dag på kvelden. ;) stress.

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår