Gå til innhold

Hvordan bytte fra toppmontert til blokkmontert fordeler. B230E

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer litt på dette da jeg ikke fikk ut den akslingen som skal drive fordeleren på en B230E motor. Må mer vekk for å få ut akslingen slik at jeg kan stappe inn en med fordelerspor, eller holder det bare å løsne reima å det dekslet rundt tannhjulene?

 

håper på svar. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Brukte sveisetråd. Funket best. Men nå har jeg kommet til et nytt problem. Får endelig start å alt det, men den fjusker ganske mye når den går på tomgang, å man gir flat fjøl. Alt av hjul står på merkene å jeg har rundt 10-15 grader fortenning.. Hva kan være galt???

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Brukte sveisetråd. Funket best. Men nå har jeg kommet til et nytt problem. Får endelig start å alt det, men den fjusker ganske mye når den går på tomgang, å man gir flat fjøl. Alt av hjul står på merkene å jeg har rundt 10-15 grader fortenning.. Hva kan være galt???

 

Fordeleren står mest sansynlig 180 grader feil hvis du må holde full gass for at den skal hoste å harke å puttre litt...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår