Gå til innhold

spørsmål ang. g60

Ranger emnet


sharpie

Anbefalte innlegg

har nettopp kjøpt meg g60. han som hadde den før meg fikk stopp på den, og leverte den inn på verksted, som konkluderte med at det hadde skjedd et register-ras. de fikk ingen kompresjon på testen.

 

jeg regna med at ventilene hadde gått dundas, så jeg fikk meg tak i en brukt topp.... røska av den som stod på fra før idag og blei litt overraska: toppen var hel og fin.

 

er det mulig at eneste feilen er at registeret bare har hoppa over noen hakk, uten at det har gått utover ventiler osv? og er det noen her som har en skisse over hvordan tenningsmerka skal stå på g60?

 

håper noen kan hjelpe til litt her..

 

mvh sharpie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sharpie

har nettopp kjøpt meg g60. han som hadde den før meg fikk stopp på den, og leverte den inn på verksted, som konkluderte med at det hadde skjedd et register-ras. de fikk ingen kompresjon på testen.

 

jeg regna med at ventilene hadde gått dundas, så jeg fikk meg tak i en brukt topp.... røska av den som stod på fra før idag og blei litt overraska: toppen var hel og fin.

 

er det mulig at eneste feilen er at registeret bare har hoppa over noen hakk, uten at det har gått utover ventiler osv? og er det noen her som har en skisse over hvordan tenningsmerka skal stå på g60?

 

håper noen kan hjelpe til litt her..

 

mvh sharpie :)

 

På G60 så går det vel ikke noen ventiler dersom reima ryker men toppakningen din er nok historie...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamdrevet har 2 merker ett sted, to små hakk som er slått inn i drevet. disse to merkene skal stå på hver sin side av toppdekselpakninga.

 

Når du har toppen av snurrer du motoren rundt til syl 1, (den nærmest kamdrevet) står helt på topp, om du da tar ut den svarte proppen på clutch-huset vil du da se ett merke i svinghjulet, det skal stå overens med pila som er i godset på clutch-huset.

 

Fordeleren har ett merke slått inn i godset som rotoren skal stå overens med, somregel ca kl 1-2 sett forfra.

 

Er og merker på alle kamhjulene som man kan bruke, på veivhjulet er det slått inn ett merke som skal stå overens med en pil i kamremsdekselet, og på hjulet som driver fordeleren er det ett merke som skal stå overens med ett merke i veivhjulet.

 

Lykke til iallefall!

 

 

nitewlkr: toppakninga ryker ikke om regreima ryker, hvor har du den teorien fra?

 

Metallpakningene fra G60 skal visstnok gå an å bruke om igjen i følge forsbergs i sverige, arti å prøvd.....

post-678-13804852248236_thumb.jpg

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Kamdrevet har 2 merker ett sted, to små hakk som er slått inn i drevet. disse to merkene skal stå på hver sin side av toppdekselpakninga.

 

Når du har toppen av snurrer du motoren rundt til syl 1, (den nærmest kamdrevet) står helt på topp, om du da tar ut den svarte proppen på clutch-huset vil du da se ett merke i svinghjulet, det skal stå overens med pila som er i godset på clutch-huset.

 

Fordeleren har ett merke slått inn i godset som rotoren skal stå overens med, somregel ca kl 1-2 sett forfra.

 

Er og merker på alle kamhjulene som man kan bruke, på veivhjulet er det slått inn ett merke som skal stå overens med en pil i kamremsdekselet, og på hjulet som driver fordeleren er det ett merke som skal stå overens med ett merke i veivhjulet.

 

Lykke til iallefall!

 

 

nitewlkr: toppakninga ryker ikke om regreima ryker, hvor har du den teorien fra?

 

Metallpakningene fra G60 skal visstnok gå an å bruke om igjen i følge forsbergs i sverige, arti å prøvd.....

 

Har røket regreim på G60 før og kun satt det sammen igjen.... viste seg da at pakningen var røket så det var kun ett tips...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vel være pakninga siden det ikke var toppen, bare.... Bør få den toppen på NDT før du bruker den igjen i alle fall.... Kan jo fort være sprukket så det rekker....... +Ja det kan være at reima har hoppa, men da har den vært SLAKK... Oh da har den hoppa mer enn et hakk skulle jeg tro.......

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår