Gå til innhold

Vaske chrome felger

Ranger emnet


kongen

Anbefalte innlegg

Turtle sin Chrome Felg rens er ganske bra på chrome felger. prøvde den på mine og ble posetivt overrasket. i tilegg så burde du ta bort evt asfalt resten og bremse støv med Turtle wheel clean nanotech ;)

[o] '09 BMW E60 520D

[x] '00 BMW E46 320i Touring
[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant
[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt
[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt
[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Würth sin felg vask?

 

Har kun testet det på vinter felgene, kan den også brukes til chrome?

 

 

Turtle sin Chrome Felg rens er ganske bra på chrome felger. prøvde den på mine og ble posetivt overrasket. i tilegg så burde du ta bort evt asfalt resten og bremse støv med Turtle wheel clean nanotech ;)

 

 

Okey, takk for hjelpen :) Da får jeg nesten prøve det. Bruker noe noe slags kost når du vasker felgene for å komme litt bedre til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun testet det på vinter felgene, kan den også brukes til chrome?

 

 

 

 

 

Okey, takk for hjelpen :) Da får jeg nesten prøve det. Bruker noe noe slags kost når du vasker felgene for å komme litt bedre til?

 

Jeg brukte turtle sin felg børste ;) ( Jeg jobbet hos Auto care før, hoved importøren av turtle i norge )

[o] '09 BMW E60 520D

[x] '00 BMW E46 320i Touring
[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant
[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt
[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt
[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo uten syre så skal vel gå fint, har kun prøvd på aluminium. Du får jo mange typer børster. Bare pass på så den er eipesikker. Jeg har akkurat bestillt EZ detailing brush nå, den virker kjempe fin.. Eller så har jeg Meguiars wheel brush, men den blir litt stor for kriker og kroker..

 

EZ: The EZ Detail Brush is just what your vehicle needs to get totally clean right down to the tiniest details.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo uten syre så skal vel gå fint, har kun prøvd på aluminium. Du får jo mange typer børster. Bare pass på så den er eipesikker. Jeg har akkurat bestillt EZ detailing brush nå, den virker kjempe fin.. Eller så har jeg Meguiars wheel brush, men den blir litt stor for kriker og kroker..

 

EZ: The EZ Detail Brush is just what your vehicle needs to get totally clean right down to the tiniest details.

 

 

Ok, takker :) Da får jeg reise en liten runde å se om det er noen som selger noe av dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P21s wheel gel er også supre saker!!! (bare for å gjøre valget/utvalget ditt liiiiiitt vanskligere) he he

 

Mye å velge mellom nå, takk for tipsene :) Mye nytt å prøve er alltids gøy! Men hva synes du om Turtle Wax it Wet ( Voks som man har det på mens man tørker bilen) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 forskjellige "quik detailere" hjemme (ClearKote quikshine, DuraGloss AW, Pinnacle crystal mist og Meguiars), alle kan legges på vått, noe jeg så og si aldri gjør. Ikke fordi det er noe galt med det, men QD funker (i mine øyne) definitivt best på tør bil. Om Turtle sin også funker på denne måten vet jeg ikke.

 

Desverre har det meste jeg har prøvs fra de ikke gitt meg noe wow opplevelse, eller overgått noe jeg har prøvd fra før.

 

Prøv den og se, og gi gjerne en tilbake meld på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 forskjellige "quik detailere" hjemme (ClearKote quikshine, DuraGloss AW, Pinnacle crystal mist og Meguiars), alle kan legges på vått, noe jeg så og si aldri gjør. Ikke fordi det er noe galt med det, men QD funker (i mine øyne) definitivt best på tør bil. Om Turtle sin også funker på denne måten vet jeg ikke.

 

Desverre har det meste jeg har prøvs fra de ikke gitt meg noe wow opplevelse, eller overgått noe jeg har prøvd fra før.

 

Prøv den og se, og gi gjerne en tilbake meld på den.

 

Okey, jeg skjønner. Liker best å wox`e bilen da den er tørr selv, gir mye bedre resultater i mine øyne. Men de dagene jeg ikke har mange timer å bruke på bilen, så bruker jeg Turtle sin wet wax, å er positivt overasket over den, gir gode resultater til å være såpass "enkel" og billig. Ville bare høre dine synspunkter (vis du hadde testet den) siden du har ganske peiling på bilpleie ser det ut som!

 

Her er resultatet da jeg brukte Turlte sin wet wax btw.

 

img_2359.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Quick detailer til bil så kan jeg anbefale dere å prøvemeguiars Last Touch, et produkt fra Meguiars sin Detailer serie...

Denne fås kjøpt på enten 1liters sprayboks, eller 4liter dunk (krever overfylling til sprayflaske)

Husker jeg ikke feil så fås sprayboksen får 225,- inkl mva hos Norsk Prol, Drammen.

 

Dette er den som blir mest brukt under f.eks ei messe får å tørke fingermerker og støv. Tilfører lakken "oljer" slik at den blir blank å fin. Erfaringsmessig virker det også som om bilen ikke blir fult så statisk som jeg har erfart av andre produkter. Men det er bare min erfaring.

 

Kan brukes på felger, vinduer og lakk, (ikke noe erfaring med bruk på plast, vinyl og dekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen: Nå skal vel også Turtle være stolte over å komme på bilen din, den var bra grom.

 

Er den sort u/metallic? Hvis ja, så er virkelig Pinnacle Liquid Souveran noe du bør sette på lista di, blir som glass. Pinnacle LS og Pinncle Crystal mist skulle vært levert som standard uts på sorte, røde, azurblå og gule biler

 

Last Touch er på lista mi Cossyboy, hørt mye bra om den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

år det gjelder Quick detailer til bil så kan jeg anbefale dere å prøvemeguiars Last Touch, et produkt fra Meguiars sin Detailer serie...

Denne fås kjøpt på enten 1liters sprayboks, eller 4liter dunk (krever overfylling til sprayflaske)

Husker jeg ikke feil så fås sprayboksen får 225,- inkl mva hos Norsk Prol, Drammen.

 

Dette er den som blir mest brukt under f.eks ei messe får å tørke fingermerker og støv. Tilfører lakken "oljer" slik at den blir blank å fin. Erfaringsmessig virker det også som om bilen ikke blir fult så statisk som jeg har erfart av andre produkter. Men det er bare min erfaring.

 

Kan brukes på felger, vinduer og lakk, (ikke noe erfaring med bruk på plast, vinyl og dekk)

 

Den der hørtes genial ut, skriver den ned på lista mi! Tusen takk:) Hørtes ut som noe man MÅ ha!

 

 

Kongen: Nå skal vel også Turtle være stolte over å komme på bilen din, den var bra grom.

 

Er den sort u/metallic? Hvis ja, så er virkelig Pinnacle Liquid Souveran noe du bør sette på lista di, blir som glass. Pinnacle LS og Pinncle Crystal mist skulle vært levert som standard uts på sorte, røde, azurblå og gule biler

 

Last Touch er på lista mi Cossyboy, hørt mye bra om den

 

Takk for det : )

Mye spennende å prøve ut nå, burde blir bra resultater av dette her. Bilen er med metallic, men blir gøy å prøve mye av dette da det kommer! Uff, går alt for mye penger til bilpleie på sommeren, men går heller i shorts på vinteren enn å kjøre rundt i en møkkete bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hall'a!

 

Jeg bruker bare Meguiars sine produkter på lastebilen.

Snakk med Thomas Huse hos Norsk Prol i Drammen. Han har veldig god peiling på bilpleie.

Hos de får du absolut alt du trenger!

Men et godt råd: Vask ALDRIG bilen eller felgene dine med svamp!

 

_Ram_26,3.jpg

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår