BMW_320i Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 tenninga hans var 10 grader feil, og hjernen klarer kun ett par grader, så skal se pm min er mer en ett par grader feil. har fint tenningsvenk på arbe:) Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 nå går den ikke på tomgang i hele tatt Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 nå går den ikke på tomgang i hele tatt Når du stilte tenninga husket du å koble fra den lille (tror den er brun) kontakten??? On vehicles with Electronic Spark Timing (EST), it will be necessary to detach the EST connector at the distributor to cause the engine to operate in the bypass timing mode. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 har ikke justert tenninga enda. har byttet en føler og lambda sonden, skal å prøve en masse måler etterpå Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Mai 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 Du har nå for lav tomgang i utgangspunktet hvis den går på 500rpm når den er kald. Disse skal ha en høyere tomgang enn det. Nå er jeg ikke hjemme, så jeg har ikke bøkene mine for hånda - men jeg mener den skal være 750 på varm motor, og da er den litt høyere kald. Third Gen .org : F-Body : Chevrolet Camaro, IROC, Z28, Pontiac Firebird, Trans Am IAC'en er som nevnt ovenfor også ett kjent problem. Når den blir skitten, så blir den treg og klarer ikke å regulere riktig. Denne kan du ta ut, demontere og gjøre skikkelig ren. Har gjort dette et par ganger på min. Søk litt på "cleaning IAC" e.l. på thirdgen.org. Reset med prosedyren funnet her IAC and TPS Adjustment - ThirdGen.org Sett også tenningen tilbake til orig (men ikke med tomgang på bare 500 :)) Adjusting the Timing On Fuel Injected 1982 - 1992 F-Bodies - ThirdGen.org Sjekk at TPS'en fungerer riktig og juster den til spec. Håpløst å få bilen til å gå på tomgang hvis TPS har gir feil spenning ut. Skal være 0,54V i tomgangsstilling og øke jevnt til den når 4v eller mer ved WOT. Jeg har to ganger byttet TPS på min fordi de har vært gåen slik at det var umulig å stille til spec. Står mer om hvordan du justerer TPS'en her: IAC and TPS Adjustment - ThirdGen.org Hvis ikke noe av dette hjelper - sjekk for vakuumlekasjer. Sjekk spesielt rundt pakningene mellom runners og plenum. Disse er kjent for å lekke. Ellers - les "stickies" på toppen av TGO's TPI forum: TPI - Third Gen .org : F-Body : Chevrolet Camaro, IROC, Z28, Pontiac Firebird, Trans Am Håper det hjelper! ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.