Gå til innhold

97 mod Renault Laguna 1.8i RT, ok bil?

Ranger emnet


Mpett

Anbefalte innlegg

Franske biler har fått et utrolig uheldig rykte pga nyere franske biler, og valgene deres av leverandørene dems for el-komponentene deres. Elektronikken i de nyere bilene kan være trøblete, men Renault -02 er faktisk ganske bra!

 

Laguna(1) er en ganske bra bil, lite som kan gå galt med denne, utenom vanlige slitasjedeler som hjullager, endeledd, ol. 90HK er ok. Kjenner to stk som har laguna 1, ene har 1.8, og andre har 2.0, han med 1.8 ønsker at han gikk for 2.0, mens han med 2.0 er utrolig fornøyd med valget.

 

Om du er riktig heldig, kan du prøve å finne en Laguna 2.0 RXE, dette er en volvo motor som sitter i tidligere Volvo V40'ene, og denne bilen går BRA!

 

Og ja, jeg vet... Fransk er dritt. Men dette er bare en myte, de fleste som sier dette har mest sannsynlig ikke prøvd en fransk bil engang, og hvis de har, gått for no ordentlig dritt. Samma som om jeg hadde et dårlig syn på japanske biler, også prøvekjørt en Honda Shuttle.

 

Kan trygt anbefalle laguna -02, clio (alle årsmodeller), Megane 2.0, traffic og kangoo. (De to sistnevnte er jo teknisk sett japanske da... :P)

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er snakk om 46000 på veien med års og reg avgift, så nyere blir kanskje ikke aktuelt.

 

problemet er å finne en 2.0 l med under 170000km for denne prisen.

 

Har funnet 2 stk, 2,0, men er vel en 15 timers tur unna. Men har en 1.8 10 min vekk for samme pris og forhandler som driver med franske biler.

 

så problemet er vel å kjøpe brukt privat og 30 hester mer, eller firma som har drevet en god del år i nærheten.

 

Må sies at bilen skal kjøres til den skrapes\gis bort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg kjenner med 1.8l har senka sin, sota ruter og satt på større felger, ganske tøff. Han har rundt 260.000km på telleren nå, og han sa at den største jobben han har foretatt på denne, utenom service og slitasje-deler, er lekkasje fra radiator, som kosta under 1000-lappen.

 

Så igjen, i motsetning til stereotypene om franske biler, så holder disse mye lengre enn trodd. Det jeg kan anbefalle deg å granske, er om sikringsboksen på bilen er bytta før, om du skal kjøpe deg en laguna. Det hender noe ryker inne i sikringsboksen, som gjør at kupevifta ikke funker. Dette fikses ved å kjøpe en ny sikringsboks, som byttes på 20min, eller å koble kupevifta direkte til tenningslåsen etter tenning via en sikring.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en kamerat som har en 95 Laguna 1.8 RT. Virker som en veldig bra bil. Stille å behagelig bil etter alderen. Har hatt lite problemer med den, bortsett fra enkelte slitedeler. 1.8 er ikke den sprekeste motoren, men kommer ann på hva du er vant til. Synes den er sprek til å være så liten og ha så få hester som den har. Går greit nok synes jeg.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår