Gå til innhold

Tennplugger og trimming

Ranger emnet


Awex

Anbefalte innlegg

Jeg kjører turbotrykket på bilen min på 1.5 bar, mens den originalt ligger på 0.6-0.7 . Jeg har lest flere steder at man skal bruke en kaldere plugg enn originalt når man trimmer en bil, spesielt turbobiler. Jeg har nå tenkt å kjøpe meg skikkelige plugger (Denso iridium), men jeg vil ha noen som er tilpasset det oppjusterte turbotrykket mitt. Noen som har peiling på dette temaet?

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plugger ja.... har holdt på med noen timer både på ford og på subaru

 

på cosworth er det med middels trimmede biler bra å bruke c59r og på litt hardere trimmede biler c57r

på cosworth er det det som fungerer best..

 

skal sjekke opp hva det var vi fant ut at fungerte på subaruen..

 

ellers er det ofte smart å finne ut hva de bruker i rally på den bilen

 

just my 2 cents :)

 

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med NGK Norge. de har peiling. Brukte ett sett plugger i måneden før på Miataen, brukte da noen plugger som var annbefalt av Flying Miata(de største miata trimmerene i verden sier de selv) på biler som skulle gå på ekstremt høyt ladetrykk(0,8bar). Jeg ladet 1,2 og fikk ikke pluggene til å holde og ingen kunne hjelpe meg uten anbefalte meg å skru ned trykket men det er jo ikke noe morro. Reiste til slutt ut til NGK i Drammen, prata med en fyr der, han ble med ut hørte på bilen når den gikk på tomgang og fikk se en gammel plugg. Bli med inn sa han, gikk inn på lageret hentet noen billige plugger. De her skal du ha san. Har ikke vært bytta plugger siden. Der vet de hva de prater om. Takk til NGK Norge!!

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Ta kontakt med NGK Norge. de har peiling. Brukte ett sett plugger i måneden før på Miataen, brukte da noen plugger som var annbefalt av Flying Miata(de største miata trimmerene i verden sier de selv) på biler som skulle gå på ekstremt høyt ladetrykk(0,8bar). Jeg ladet 1,2 og fikk ikke pluggene til å holde og ingen kunne hjelpe meg uten anbefalte meg å skru ned trykket men det er jo ikke noe morro. Reiste til slutt ut til NGK i Drammen, prata med en fyr der, han ble med ut hørte på bilen når den gikk på tomgang og fikk se en gammel plugg. Bli med inn sa han, gikk inn på lageret hentet noen billige plugger. De her skal du ha san. Har ikke vært bytta plugger siden. Der vet de hva de prater om. Takk til NGK Norge!!

Du lada 1.2 bar på en miata du faktisk! Den skal du ha! Det er mye ass! Stakkar lille bilen! ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

Du lada 1.2 bar på en miata du faktisk! Den skal du ha! Det er mye ass! Stakkar lille bilen! ;)

 

På original 1,6L motor. Er ikke mange andre som kjører rundt med så mye trykk på de motorene som standard, har vært snakk om under 50 stk i verden. Dette er ikke så vanskelig å finne ut siden alle som er interesert i trimming av miata er medlemer på miata forumet for overladette biler. Tok faktisk opp en miata til 1,8 bar forige uke med standard 1,6L motor (ca 330Hk). Morro men den ble så lat på lavere gir fordi jeg måtte senke tenninga så mye får å unngå tenningsbank. Tok den ned igjen til 1,2 bar. Går godt nok der (ca 250Hk). Kjøper faktisk tilbake den gamle Miataen min i dag så er det noen som er interesert så er det bare å rope ut.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

 

På original 1,6L motor. Er ikke mange andre som kjører rundt med så mye trykk på de motorene som standard, har vært snakk om under 50 stk i verden. Dette er ikke så vanskelig å finne ut siden alle som er interesert i trimming av miata er medlemer på miata forumet for overladette biler. Tok faktisk opp en miata til 1,8 bar forige uke med standard 1,6L motor (ca 330Hk). Morro men den ble så lat på lavere gir fordi jeg måtte senke tenninga så mye får å unngå tenningsbank. Tok den ned igjen til 1,2 bar. Går godt nok der (ca 250Hk). Kjøper faktisk tilbake den gamle Miataen min i dag så er det noen som er interesert så er det bare å rope ut.

 

Det er vel ganske så sinnsykt, går vel noe jævli den bilen der.

Er du egentlig fra området rundt ålesund/molde? Det gikk en trimmet miata og en fet Celica GT4 der i området sjø, tenkte kanskje det var du. Hvor mye skal du ha for motoren du har liggende?

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Åge

 

På original 1,6L motor. Er ikke mange andre som kjører rundt med så mye trykk på de motorene som standard, har vært snakk om under 50 stk i verden. Dette er ikke så vanskelig å finne ut siden alle som er interesert i trimming av miata er medlemer på miata forumet for overladette biler. Tok faktisk opp en miata til 1,8 bar forige uke med standard 1,6L motor (ca 330Hk). Morro men den ble så lat på lavere gir fordi jeg måtte senke tenninga så mye får å unngå tenningsbank. Tok den ned igjen til 1,2 bar. Går godt nok der (ca 250Hk). Kjøper faktisk tilbake den gamle Miataen min i dag så er det noen som er interesert så er det bare å rope ut.

 

Og hva slags turbo satt det på denne saken?

Det bør ha vært en T4/T3 løsning?

 

1.2 bar er omtrent maksimalt av hva en orginal Miata-motor tåler. Over det blir tenningsbank et stort problem siden kompresjonen er så høy som den er. Så 1.8 bar på en orginal motor, og kanskje med en T28 turbo, er som om å be om trøbbel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår