Gå til innhold

Legg inn de beste bildene du har modda...

Ranger emnet


Suprabooy

Anbefalte innlegg

Prøvde meg på en 2009 Maybach Landaulet

 

2009MaybachLandaulet.jpg

 

2009MaybachLandaulet-mod.jpg

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mitt tips er å begynne å gjøre småting, og perfeksjonere de, sånn at det ser realistisk ut. Ikke begynn med å prøve å få til å brushe et karoseri. Det krever mye øving før man får det til.

 

En grei start er å begynne med å klare å merke ut bare bilens karroseri, slik at man kan legge levels og saturation lag oppå den. Da får man mulighet til å endre farge f.eks. Og samtidig er det greit å kunne inkludere eller ekskludere bilen fra resten. Selection kan man lagre, slik at man kan hente den frem igjen senere. Meget nyttig.

 

Deretter kan man gjerne øve litt på å f.eks. bytte felger. Forsøk å finne felger som allerede er på en bil, og helst noen som har samme lys/skyggeretning (evt. speilvendt), bruk saturation og levels for å få felg/dekk til å ha samme farge, kontrast etc. som resten av bildet.

 

Når man får roen på den type jobb, kan man forsøke å legge til grafikk fra andre biler, f.eks. ny front, sideskjørt etc. Da gjelder det å få fargen til å stemme og lys/skygge. Da må man gjerne brushe litt, og det krever litt skils. Bruk flere lag og gjerne andre blending mode for laget enn normal. Prøv deg litt frem der for å bli vant med hva de ulike blending modes gjør.

 

Man kan aldri ha for mange lag. Det er uansett bedre å gjøre tillegg til et nytt lag, fremfor å endre i samme laget. Endringer kan man ikke gjøre så mye med om man angrer på et senere tidspunkt. Har man da lagt til et nytt lag, som bare ligger oppå det andre, kan man alltid få tilbake det gamle.

 

Lykke til med Choppingen!

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å begynne å gjøre småting, og perfeksjonere de, sånn at det ser realistisk ut. Ikke begynn med å prøve å få til å brushe et karoseri. Det krever mye øving før man får det til.

 

En grei start er å begynne med å klare å merke ut bare bilens karroseri, slik at man kan legge levels og saturation lag oppå den. Da får man mulighet til å endre farge f.eks. Og samtidig er det greit å kunne inkludere eller ekskludere bilen fra resten. Selection kan man lagre, slik at man kan hente den frem igjen senere. Meget nyttig.

 

Deretter kan man gjerne øve litt på å f.eks. bytte felger. Forsøk å finne felger som allerede er på en bil, og helst noen som har samme lys/skyggeretning (evt. speilvendt), bruk saturation og levels for å få felg/dekk til å ha samme farge, kontrast etc. som resten av bildet.

 

Når man får roen på den type jobb, kan man forsøke å legge til grafikk fra andre biler, f.eks. ny front, sideskjørt etc. Da gjelder det å få fargen til å stemme og lys/skygge. Da må man gjerne brushe litt, og det krever litt skils. Bruk flere lag og gjerne andre blending mode for laget enn normal. Prøv deg litt frem der for å bli vant med hva de ulike blending modes gjør.

 

Man kan aldri ha for mange lag. Det er uansett bedre å gjøre tillegg til et nytt lag, fremfor å endre i samme laget. Endringer kan man ikke gjøre så mye med om man angrer på et senere tidspunkt. Har man da lagt til et nytt lag, som bare ligger oppå det andre, kan man alltid få tilbake det gamle.

 

Lykke til med Choppingen!

 

Takk for tipsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra start, alfa-volvo, ikke noe enkelt prosjekt! Blurre kantene litt og prøve å legge litt tekstur på lakken så det ikke blir så smooth og tegneserie-aktig kanskje? Feks. ta lakken fra en annen bil tatt på nogenlunde samme avstand, lage mønster av den og male over lakken på denne, så eksperimentere litt med blandings-modusene og senke opacity på laget til det bare blir en subtil effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volkswagen-Lupo-74-IP8D253HSZ-1600x1200.jpg

 

VolkswagenLupo.jpg

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg var her :P men her er min beste =D som jeg syntes da

 

Før http://img524.imageshack.us/img524/654/restoration471.jpg

 

etter Hot_Rod_by_Glacius_Projects.jpg

 

Meste parten er tegnet fra scratch )

 

neste

Før http://seriouswheels.com/pics-2010/nopq/2010-Porsche-918-Spyder-Concept-Front-Angle-1280x960.jpga

 

Etter 918_concept_render_by_Glacius_Projects.jpg

 

Så siste

som jeg har tegnet bra bunn av

blackbird_sr71_tribute_concept_by_glacius_projects-d2xi5s8.png

" looking at things differently "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så sinnsykt roen Glacious!!

 

Liker godt realismen i arbeidet.

 

Jeg er langt fra der enda, men prøver å gjøre det så realistisk som mulig. Hver chop blir bedre enn den forrige.

 

Min siste er en blodfersk Toyota Yaris med FT-86 felger og brushet front.

Toyota_Yaris_blood.jpg

 

Håper den faller i smak.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår