Gå til innhold

Kjøpt bmw 325i

Ranger emnet


kændy

Anbefalte innlegg

Jeg har da gått til innkjøp av min første bil, en BMW 325i E30 2dørs. DSC_0802.jpg

 

Ble litt store bilder, men det får dere leve med! Mye bedre nytelse når man har større bilder ;) Når jeg kommer tilbake til min egen pc så skal jeg få resiza bildene..

 

Det jeg først må gjøre med bilen er:

 

1. Rust

2. Bremser

3. Dempere

 

Jeg legger inn et par bilder av rusten på bilen. Dere som har tatt rusten fra disse bilene fra før, kom med tips om hvordan dere gjorde dette. Jeg er litt ny i faget om akkurat dette. Jeg har folk som skal hjelpe meg, men har vært litt kjekt å fått lært litt selv =)

 

DSC_0808.jpg

 

DSC_0807.jpg

 

DSC_0806.jpg

 

DSC_0805.jpg

 

DSC_0804.jpg

 

DSC_0803.jpg

 

 

Sikkert mange der ute som blir pissed fordi pc'n henger seg pga store bilder :p hehe.

 

Jeg er litt overrasket over at bilen er i så orginal stand og det har jeg planer om at den fortsatt skal være. Ikke nå overdrivelse av kits osv. Litt beskjedent styling her og der kanskje.

 

Ting jeg skal kjøpe til bilen:

 

Angel eyes

Luft filter

Girstang

Handbrekk stang

Nye seter

Ratt

Anlegg

 

Kom med råd og tips om hva som er bra og hva som er dårlig. Hva jeg bør kjøpe osv.. Kom med forslag =)

 

Nå skal jeg ut å nyte lyden av 6'rn :)

Bring

Me

Women

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du (eller de som skal hjelpe deg :)) har endel rustsveising foran deg ja. Men ellers så jo karroseriet meget pent ut.

 

Bra at du skal beholde den original. Styr unna angel eyes da, det blir jo helt bak mål om du skal holde resten av bilen original. Kjøp heller sorte lykter eller linselykter fra facelift om du absolutt må bytte. :coplight

 

Men uansett, gratulerer meg kjempefin e30 :spin

'98 535

'89 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg ser det ut som en meget rusten bmw med et helt vanlig 2 dørs e 30 karroseri...at det der er ekstra pent syns jeg ikke... men en strøken slik bil er en fin bil... så hva dere mener om at karroseriet ser meget pent ut skjønner jeg ikke...det er jo slik alle ser ut bare at noen har mye mindre rust...er bare harde fakta jeg kommer med...men at det KAN bli en rå bil er det ingen tvil om...

btw...sjekk dørken for rust og...der bobler det som regel bra! ;)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil dette.. Leit med all rusta da.

 

Senk, fjerning av ///M emblemet, brede felger og valsing, rieger infinity front, fjerning av rust, sota lykter allaround så har du en kjempe fin bil;)

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg ser det ut som en meget rusten bmw med et helt vanlig 2 dørs e 30 karroseri...at det der er ekstra pent syns jeg ikke... men en strøken slik bil er en fin bil... så hva dere mener om at karroseriet ser meget pent ut skjønner jeg ikke...det er jo slik alle ser ut bare at noen har mye mindre rust...er bare harde fakta jeg kommer med...men at det KAN bli en rå bil er det ingen tvil om...

btw...sjekk dørken for rust og...der bobler det som regel bra! ;)

 

Så gærdi er det nå ikke. :rolleyes: Ser ut som det er rust på di vanelige plassene, men har sett mye værre. Men resten av karosseriet ser jo veldig fint ut, ingen bulker og bra lakk. Sikkert et meget bra utgangspunkt for og få en veldig bra E30 :smilbmw:

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin E30 det der! Begynner ble sjeldent med pene 325i.

Så til planene dine, dropp angeleyes hvis det er klarglass lyktene du har lyst på. Disse slutter delvis å lyse etter en viss tid, de fyller seg også med vann. Har selv 4-5 kompiser som har hatt slike jalla-lykter. Kjøp heller sorte DE-lykter, de koster litt, men prøv å finne et brukt sett.

Hiv på hvite blinklys foran og finn org sota baklykter, eller lakk de røde :)

M-tech 2 ratt og girkule gjør seg! Senk bilen, finn noen fine 16-17 tommere og bilen er en perle. Ikke ødelegg bilen med å hive på riegerskrot!

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse svar! Har vært på jobben slik at jeg fikk sett under bilen idag. Temmelig kjekt å jobbe på en statoil stasjon =) Her kommer et par bilder fra tidligere idag

 

Katta har godkjent bilen iallefall =p rart alarmen ikke begynte da den hoppa oppo :O

 

DSC_0814.jpg

 

DSC_0823.jpg

 

DSC_0815.jpg

 

DSC_0816.jpg

 

DSC_0817.jpg

 

DSC_0818.jpg

 

DSC_0819.jpg

 

DSC_0820.jpg

 

DSC_0821.jpg

 

DSC_0822.jpg

 

Det med at jeg skal skifte lykter er pga at den ene har sprukket. Så derfor har jeg delvis lyst på angel eyes, men om det blir finere med svarte vanlige lykter så tar jeg heller det. Er det ingen som har bilde som illustrerer disse lysene?

 

Det med ratt og girstang/brekk, alt dette skal skiftes til orginalt mtec :) Ikkeno momo ratt osv :P hehe

 

Har dere noen bremskalipere/skiver å anbefale? Trenger sårt nye bremser har jeg merka...

Bring

Me

Women

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg ser det ut som en meget rusten bmw med et helt vanlig 2 dørs e 30 karroseri...at det der er ekstra pent syns jeg ikke... men en strøken slik bil er en fin bil... så hva dere mener om at karroseriet ser meget pent ut skjønner jeg ikke...det er jo slik alle ser ut bare at noen har mye mindre rust...er bare harde fakta jeg kommer med...men at det KAN bli en rå bil er det ingen tvil om...

btw...sjekk dørken for rust og...der bobler det som regel bra! ;)

 

Grunnen til at denne er pen er jo akkurat det, at det er et helt vanlig 2dørs karroseri, uten all slags plast og styling og hjemmesota lykter og jeg vet ikke hva... Er langt mellom slike biler nå til dags, ihvertfall 325 prefacelift. Det er på ingen måte slik alle 325er ser ut.

 

Om den ikke er strøken er jo så, men det virker det som den skal bli :)

'98 535

'89 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at denne er pen er jo akkurat det, at det er et helt vanlig 2dørs karroseri, uten all slags plast og styling og hjemmesota lykter og jeg vet ikke hva... Er langt mellom slike biler nå til dags, ihvertfall 325 prefacelift. Det er på ingen måte slik alle 325er ser ut.

 

Om den ikke er strøken er jo så, men det virker det som den skal bli :)

 

vel...jeg skrev vel at det er ett helt vanlig 2 dørs e30 karroseri...og ja jeg liker de org... men da skal de være strøkne..denne er ikke det så så spesielt pen er den ikke...ennå! presiserer ennå... og hvor ser folk at lakken er så bra? mulig den er det men det ser ikke jeg... blir vel bra tilslutt! :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår