Gå til innhold

tåkelys

Ranger emnet


sYmpoZiuM

Anbefalte innlegg

vet det er stilt ca 1000 spm om tåkelys å hele pakka, men jeg har et til:p

 

har ENDELIG fått karra meg til å (forsøke å) koble opp tåkelysa, og det endte med kortslutta sikring...jeg trodde nemlig det var relè i bryteren... noe det selvfølgelig ikke er! (dumme meg) :doh

 

å når det er sakt så skjønner vel alle at jeg har fint lite peiling på elektrisk i bil... såe.. nå har jeg prøvd å koble opp et relè! og jeg har kobla opp etter anvisningen (på tysk, forbanna Nebellampen schtyle!) og alt er rett etter papiret...

 

nå ryker ikke sikringa, men det kommer heller ikke noe lys i Nebellampene:jerkoff:

 

plis :helpme: me!

 

en ting til.. jeg har kobla opp den gul/gråe ledningen som bryter i relèet... er det riktig?

Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro

Audi A3 1.8T Ambition

Golf 3 1,6 GL ...solgt...

Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på hva koblingspunktene på relet heter.. Men stemmer det at det er to klemmer som heter "A1" og "A2" ?

Isåfall skal den gul/grå inn på "A1". Og fra "A2" skal du trekke en ledning til chassi/minus polen på batt.

Så må du finne to klemmer på relet som er merket NO (Normally open) mener klemmenummerene på de skal slutte på 3 og 4...

Eller tar jeg bare ille ille feil nå ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde å kutte ut rele tullet, men det funka dårlig:(

vil bare ha lys i tåkelysa:p

 

 

vet ikke om det kommer noe lyd... har slått på bryteren selv, så da har jeg jo vert inni bilen:p

Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro

Audi A3 1.8T Ambition

Golf 3 1,6 GL ...solgt...

Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være nok å koble plussen til tåkelysa på den gule/gråe ledninga og minusen til jord i den samme kontakten som ligger over radiatoren. Jeg gjorde dette på min bil og det funka utmerket:)

 

oki, går ut å tester det:p jeg har hatt jord minusen til batteriet jeg... trodde ikke det skulle ha så mye å si...

Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro

Audi A3 1.8T Ambition

Golf 3 1,6 GL ...solgt...

Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, går ut å tester det:p jeg har hatt jord minusen til batteriet jeg... trodde ikke det skulle ha så mye å si...

 

 

Jord er jord:)

Kobler du deg inn på nevnte ledning vil det nok lyse om du har koblett opp releet etter boka:)

Husker ikke farge på ledningen men prøv med prøvelampe og huk deg så innpå med en strømtyv og isoler så med tape:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår