TG opel Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 Det har vel blitt brukt i omega før, sjøl om det er i Omega B. Vil ikke si noen ting for jeg får ikke starta enda. Som de fleste veit vurderte jeg 3000-motor med smidd innmat og turbo men det ser ikke ut til at dette blir noe av, da jeg kanskje går for et billigere (og kanskje bedre) alternativ. Men vi får se en dag... Har lyst på en bil som jeg bare skal bruke på bane og en bil som kan brukes til alt (Omega B), men vi får se. Har fått tilbud om å kjøpe en uregga BMW 750 (V12), men vi får se. dette blir da en ren herjebil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 Snakker vi 5 syl med turbo her ell?? Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 Det hadde vært morro det.... Men hvordan er prisen i forhold til Omega 3000-motor med turbo, smidd innmat+ tremec kasse osv..?? Det er enten 4, 5 eller 6 sylindre, noe mer er bare bortkastet. Rats har jo allerede prøvd V8, med suksess. Jeg tror jeg kan si at det ikke er prøvd i Norge iallefall... Jeg sier ikke hva det er uansett om dere tipper riktig, for som sagt vil jeg ikke legge ut planene mine her. Noen av planene har jeg virkelig brukt tid på og da er det kjedelig hvis jeg legger ut de her og "plutselig" er det en som gjør akkurat det jeg har tenkt... Men klart en audi motor går jo ganske bra da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mai 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2007 Da får jeg ta meg en tur til dokka å se når du begynner da, bor bare ett steinkast unna. Hvis du er god til å kaste da:) Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Mai 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 Ska ha en brukbar kastearm da gitt.... Men jeg sier ifra jeg. Har fått et brev fra Statens vegvesen som jeg har noen spørsmål om. lager en tråd her etterpå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 Snakker vi 5 syl med turbo her ell?? hehe jeg har faktisk begynnt og vurder volvo med 5'er nå med snurre :) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-850- Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 hehe jeg har faktisk begynnt og vurder volvo med 5'er nå med snurre :) oi ja ser her snakker vi vettu:partyon: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 HAHA, med ettertanke på det jeg skrev, så NOOOOOOOOOT! :) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 Dere lurer fælt på hva slags motor jeg tenker på?? Jeg har snakket med SSperformance og Tarjei mente det skulle gå an å få det godkjent hos tuv i Tyskland... Bare jeg har bremser og understell og alt som skal til... Kan man bruke hva slags bremser som helst (selvfølgelig riktig størrelse) og få det godkjent hos tuv? Kan jeg f.eks få protrim til å tilpasse et bremsekit, som ikke ville blitt godkjent i Norge (fordi det ikke er papirer) og allikevel få dette enkelt igjennom hos tuv?? Til dere som har omega B... Hva tror dere på skiftes på bilene for at den skal kunne oppføre seg skikkelig med 400 hk?? Sjølsagt bremser, men hva slags understell ville dere brukt? Oljedemping? Hva med stabiliseringsstag/krenging?? Andre ting?? Kom med meninger og erfaringer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegab2,5v6 Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 Fra mitt synspunkt er det vel i svinger en omega sliter litt. Akselrasjon og oppbremsing bør ikke være et problem så lenge du har drivlinje til å få 400 hk på hjulene og bremser til å stoppe det! Ellers trur jeg et skikkelig justerbart senkesett, stab stag framme og bak og hardere foringer rundt om i understellet vil gjøre underverker å få omegaen til å elske svinger;) Siter http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1566116 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 Regnet nesten med noe sånt.. Takk for svar. Har den samme oppfatningen, at den ikke er like glad i svinger som i rett fram. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg