Gå til innhold

Problemer med bilstereo

Ranger emnet


Anton

Anbefalte innlegg

Hva kan det være når jeg spiller høyt kutter forsterkeren, på forsterkeren blinker det et lys med sub symbol. lyden kommer igjen når jeg skrur ned lyden. hva kan være feilen?

 

på forhånd takk.

Martin Antonsen.

Nord-Norge er som resten av Norge, bare mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halvparten av hvaforno??

Om du mener at du skuru halveis opp på cdspiller så er det lite reelt. Hvilke komponenter har du?? Sub? Forsterker?

 

Det kan også være at spenningsfallet blir for stort.

 

bassbrothers mente dette skulle holde.

annlegget består av:

 

Audison LRx6.9.

Cadence TX69

Cadence UltraDrive12-2 (2stk)

Cadence Zik4

 

her er en link om forsterkeren:

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10216&PHPSESSID=8ca87ac0f8914bc921ded79697fd95ce

Nord-Norge er som resten av Norge, bare mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette 2 ohms element

Kan du fortelle meg hvordan du har koblet disse??

Står de i paralell så er det 1 ohm, (0 er kortslutning)

Når elementet beveger seg så endrer motstanden seg, så jeg antar at du får tilnerment kortslutning om de står i paralell.

 

Finner ikke oppgitte data på at den klarer 1 ohm og under så tror nok du skal ta å seriekoble de elementene om du ikke har dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette 2 ohms element

Kan du fortelle meg hvordan du har koblet disse??

Står de i paralell så er det 1 ohm, (0 er kortslutning)

Når elementet beveger seg så endrer motstanden seg, så jeg antar at du får tilnerment kortslutning om de står i paralell.

 

det vet jeg ikke, for jeg måtte få en som bygger bilstereo til å se på den. har aldri sett en forsterker som jeg ikke kan koble sjøl, men denne er vrien. regner sterkt med at det står rett, har ikke vært sånn hele tiden. har fungert vanli til nå.

Nord-Norge er som resten av Norge, bare mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er dette. Men det er litt merkelig at det sjer letter nå.

Når folk flest kobler 2 element sammen kobler de som regel i paralell fordi dette virker veldig logisk.

 

Hvor mange ledninger går det inn på SUB tilkoblingen på forsterkeren din?

 

det går 2 ledninger...

Nord-Norge er som resten av Norge, bare mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

kuttinga på forsterkeren kan nåkk skyldes overladding att du kjører den for hardt i forhold til subben men uansett så er d faktisk nåkk me att en liten tråd fra en ledning som berører enn annen kobling så blir hele greia klikko pga feil signal givning

 

er ikke ekspert men kan være verd å sjekke opp :)

 

håper du klarer å løse problemet uansett :)

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår