Gå til innhold

Kjøpt meg V40, noen spørsmål til dere volvo folka.

Ranger emnet


Knuty

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en 01 mod V40 1.9 TDi. gått 121000 km, pris ca 135.000,- Bilen er relativt strøken, litt dårlig sommehjul.

Ok kjøp?

 

Vel spørsmålet er egentlig om det er en stor sak å skifte ut Aircondition med klima? Kanskje sette inn orginal kjørecomputer..

Finnes sånn brukt her i landet?

 

/K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau da, synes detta ser ut som et bra kjøp jeg ihvertfall. Gratulerer! :)

 

Ang. AC/klima-spørsmålet ditt så har jeg ikke peil (noen andre?), men synes det høres ut som en ganske delikat operasjon. Tror nok det er vesentlig mer enn bare kontroll-panelet, og litt programmering. Men vi får håpe jeg tar feil! ;)

 

Ang. kjørecomputeren så gjør Volvo det for..mucho pengo.

Mener de må dytte inn en eller annen sak med noen ice-kretser på, samt programmere en "plopp" og en "dærtt", så fungerer det. Kjapp, men dyr jobb.

 

Sorry for relativt unyttig svar, men du fikk da ihvertfall en liten BUMP! :)

Mvh

Dan

 

"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ettermontere jkørecomputer er ikke barebare.

Alt som computern skal lese, må ha følere/målere, som igjen må monteres omkring på bilen.

Som Deloduren sier, det koster flesk å få gjort. Mao, en IKKE-lønnsom jobb!

 

Sette inn AC er også en relativt stor jobb, mtp at ny vifte må settes inn til AC, ac kompressor må inn, slanger/ledninger, AC enhet, og diverste småplukk.

Kommer nok på en 7-8000kr ferdig montert.

Og volvodeler er vel på toppen av lista over dyreste deler..

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en ganske stor jobb å få byttet fra vanlig Aircondition til klima er vel en rimelig stor jobb. Mange sensorer som må settes inn rundt forbi. Er vel som med kjørekomputer, det blir dyrt, men er vel mulig.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår