Gå til innhold

Polerings masking og "slipe middel"

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

Jeg har vært til innkjøp av litt innkjøp av litt meguilars ting,

MG nxt Speed detailer

MG nxt Tech wax

MG nxt Car wash

MG water magnet (mikrofiber)

MG Gold class Microfiber

Og MG Microfiber wash mitt.

 

Men synes jeg mangler et godt rubbe(slipe middel)Jeg prøvde tech wax'en synes ikke den gjorde underverker, men men, er ute etter et sikklig rubbe middel sampt en godt (grei pris ) polerings maskin.

 

Noen som kan gi meg litt tips,

 

PS .polerte fatter sin Bimmer med Tech waxen. ble ikke så veldigt fornøyd, vasket bilen godt,noe jeg kan ha gjort feil i forhold til dette middelet?

 

Jeg brukte ikke noen av de andre MG produktene fordi jeg sparer de til min bil.

 

alacocaina

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok det var snakk om den to hodete polerings maskinen på biltema for litt siden. Er det bare søpla eller er den verdt og ha i garsjen? Thorsov har også en rimlig poleringsmaskin har jeg sett.

 

Kan ikke så mye,,om bilpleie enda, så utrykk som claya hvet jeg dessvere ikke hva er.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ScratchX`n som du får kjøpt i norge pr. i dag er ikke beregnet på å brukes på maskin, veit den nye er på vei, men litt usikker på når den er å finne i hyllene.

 

Chlas Ohlson selger en meget plastikaktig etterligning av den noe råere Cycloen, denne maskina kombinert med skikkelige Cyclo Pads vil du kunne komme langt. En godt produkt ilag med denne maskina er M66, fint middel med noe rens og mye glans.

 

Et anna alternativ til maskin, koster dog noe mer, men er verdt det. Og det er Porter Cabel sin DA maskin eller Meguiars G100 (samme maskin, men levert av meguiars med en stk pute og bakplate). Problemet er bare at denne maskina ikke lages nors nordiske eller europeisk voltstyrke, altså kun til 110v :( men mye fikser man med en omformer.

Denne maskina i lag med M80, som nostra sier er en vinner ganske ofte, så sant det ikke er veldig ille, da er eneste alternativ roterende maskin og råere produkter (m84 m85).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer en ny DA maskin om noen uker/månder på AutoGeek, denne skal også leveres for det engelske markedet og da skal det vel bare holde med en addapter mht stikkontakt for at den virker i Norge, ikke noe omformer trengs på den.

 

Dette er spennende. vet du noe pris på denne?

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener jeg så $149usd, men ikke sikker på om det er US utgaven og om den for UK/europa blir samme pris.

 

Den på biltema er ikke ille, bare bruk Cyclo pads på den, de med maskinen er litt bløte for korrigeringer, men ok mht å legge på sealer/voks (dobler nytten av maskinen med cyclo pads)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ScratchX`n som du får kjøpt i norge pr. i dag er ikke beregnet på å brukes på maskin, veit den nye er på vei, men litt usikker på når den er å finne i hyllene.

 

Chlas Ohlson selger en meget plastikaktig etterligning av den noe råere Cycloen, denne maskina kombinert med skikkelige Cyclo Pads vil du kunne komme langt. En godt produkt ilag med denne maskina er M66, fint middel med noe rens og mye glans.

 

Et anna alternativ til maskin, koster dog noe mer, men er verdt det. Og det er Porter Cabel sin DA maskin eller Meguiars G100 (samme maskin, men levert av meguiars med en stk pute og bakplate). Problemet er bare at denne maskina ikke lages nors nordiske eller europeisk voltstyrke, altså kun til 110v :( men mye fikser man med en omformer.

Denne maskina i lag med M80, som nostra sier er en vinner ganske ofte, så sant det ikke er veldig ille, da er eneste alternativ roterende maskin og råere produkter (m84 m85).

 

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=12074034

 

Den man snakker om??

 

OG kan man bruke "putene" fra MG på den feks??

Audi A4 B6 E8 TQS

 

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår