Gå til innhold

Problemer med grønnoverledning

Ranger emnet


Anders89

Anbefalte innlegg

Er virkelig i beita her nå, da futasjonsoppheng-forkoplinga har tatt kvelden...

 

Flere enn meg som sliter med dette?

ja slet mye med dette før jeg satte på dobble fustasjeopphengsforkoblinger..etter det har alt funka som f...du må huske å sette på en orange overledning mellom disse og clutchen da..ellers punkter svinghjulet..

2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges

1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det blir skrevet så mye bra her som jeg ikke hadde tenkt på. Ser ut som om jeg har endel av problemene som blir nevnt... Må nok se over Kadetten i helga trur jeg.

 

Jeg skrudde opp blinklyset bak her om dagen, tenkte jeg skulle sjekke hvordan det stod til og jada, det var tomt for olje. Jaggu bra jeg sjekka, tør ikke tenke på hva som kunne skjedd...

 

Noen som forresten veit hva som skjer hvis man kjører med for lite (eller ingenting) blinklysolje over lengre tid??

Skjer det noe med igangsetterstopperen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jeg har virkeli et problem her gutter (og jenter)

 

Skulle til å kjøre ut av rundkjøringen i dag til jobb(07:30) så prøvde jeg å skru på blinklyse men trur du faen mæ ikke lagere va gådd ? HÆH Tyypisk min uflaks.. så nu træng æ nån tips kordan æ fikse det.. KJAPT før æ spyr.. kan ikke kjøre ut av rundkjøringa før æ kan blinke! Æ begynne å bli dårlig av å kjøre i sirkla nu.. :(

 

Men siden vi e så godt i gang så kan æ jo høre om dere har noen trim tips..

Har jo en helsikas tung bil så jeg tenkte at jeg skulle kutte girkassa i to å fjærne revers å 4 gir for dem trenger jeg ikke..

Blir det mer pulver da ? :)

 

Også har jeg problemer med innsprøytninga.. Axe boksen jeg kjøpte på Rema klarer ikke å sprøyte nok til alle syl. noen som vet om noen stativ eller noe som jeg kan bruke for å ha flere på rad for å få nok Axe ned i sylinderan ? :) Hjertelig takk

/ Audi 90 2.3E Quattro \

 

Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir skrevet så mye bra her som jeg ikke hadde tenkt på. Ser ut som om jeg har endel av problemene som blir nevnt... Må nok se over Kadetten i helga trur jeg.

 

Jeg skrudde opp blinklyset bak her om dagen, tenkte jeg skulle sjekke hvordan det stod til og jada, det var tomt for olje. Jaggu bra jeg sjekka, tør ikke tenke på hva som kunne skjedd...

 

Noen som forresten veit hva som skjer hvis man kjører med for lite (eller ingenting) blinklysolje over lengre tid??

Skjer det noe med igangsetterstopperen?

 

Du skjærer nok blink sylinderen ja.. er dyrt for råder til disse kadettene.. :S

 

Men du.. Hvis den skal ha 4 liter blinklys olje så råder jeg deg til å iallefall fylle 6 liter.. Er alltids bedre å fylle sånn at en god del renner over enn å fylle til ingenting renner ut for da vet du at det er fullt ;) Bare et tips fra en som har opplevd dette :)

/ Audi 90 2.3E Quattro \

 

Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Okei, nå skar det seg for meg. Kjørte den gode gamle pålitelige omegaen til jobb i går, og tror dere ikke svinghjulet gikk til helsike da det pungterte? - Joda, det skal jeg si det gjorde for slangen føk opp og lagde hull i panseret. Det var vinterluften i svinghjulet sin feil, da det er sommer nå. Men jeg fant ut av en genial løsning. Siden det allerede var skikkelig pungtert så prøvde jeg likegodt en risikabel løsning. Jeg kjøpte sånn pungtert-dekk-løsning på biltema med skum på boks. Funket som faen og svinghjulet ble fylt med 40 pund. Men da jeg kom hjem og satt meg inn i stuen hørte jeg et smell. Hvit gørr overalt. Trodde det var noen ungdommer som hadde kastet egg på huset men neida, da jeg så hen på bilen, så jeg at det var skummet fra svinghjulet som hadde sprengt opp og gjennom hullet i panseret. Så ideen fra biltema var genial - men i en kort periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fikse en rundkjøring slik at du den går konstant innersving. ellers så er litt for mye væske lurt. Bland gjerne i litt mel slik at det blir mer tyktflytende.

 

Ellers så hadde jeg problemer med at stopperen starta starteren, men da starta ikke stopperen så den fikk stoppa starteren. noen tips?

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som skl ut å kjøre må ALLTID HUSKE Sylindertilbaketrekkerfjøra, denna må være 0stilt og 20*(grader) mot sør, hvis ikke vil sylindertilbaktrekningsfjøra fly rett tel nordpolen, da haru tråkka i sallaten for å si d sånn, pass bare på så du ik driter full langstøvern når denna justeres. hadde detta problemet på tråsykern tel bæstfar.

 

:rules:

ække det farlig det a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår