Gå til innhold

Problemer med grønnoverledning

Ranger emnet


Anders89

Anbefalte innlegg

En ting man kan gjøre for å fort tune litt, er jo:

 

1. Kjøp deg en turbo (helst firkantet, type AV2)

2. Kjøp nødvendige overganger og festeduppeditter

3. Monter snelle siden av turbo'n mellom motor og radiator

4. Monter drivsiden av turbon på 1 sylinder og luftinga på toppen

 

 

Det som skjer er at vannet går igjennom turboen, når trykket fra 1 sylinder\toppen driver snella så går turbo'n rundt, når det skjer så går vannet fortere gjennom hele systemet, når det skjer kjøler du mer, når det skjer blir motoren rundt 5*C og da snakker vi MAKS YTELSE. Pass på og ikke dra motoren for mye under sperra, må tenke litt på slitedeler vettu.

 

Bruk vett, ikke bare la folk herje med bilen etter denne modifikasjonen. Burde egentligt ha noe sertifikat for å kjøre med dette :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fikk melding av en på jobben i dag, litt trist igrunnen :(

 

 

du mazdaen fikk bulk i innersvingen, sto fordelerlokket på 4?

Å alle mainfoldene snura i takt med fordelerlokket. Først da skjønte jeg at jeg hadde satt nøkkelen i sigaretttenderen i kjørt 10mil, med begge reservehjula på fult!

 

 

har ett litt delikat problem her som dere sikkert forstår, noen som kan hjelpe meg?

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotoren min tok helt av idag, og letta svinghjulet med tre meter... Sjøl med fullt gasspådrag og avdragsfrihet klarte eg ikke redde situasjonen, og det hele endte med overhengende rasfare og underbitt i tannstaget. Dette blir dyrt! :(

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde probemer med grønnoverledning tidligere, men det ble borte igjen etter jeg skifta blinklysolje. Har funket greit hittil, men har byttet til hullete bremseslanger, så det gjorde nok susen.

Noen som har montert Kenhutsenvalve på bilen sin? Tenkte på å investere i en slik for å få litt jevnere drag i igangsetterstopperen.

89' E34 525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste dagene opplevd voldsom understyring i ventilstyringene, overstyring av motorstyring og generelt ikke styring i det hele tatt - selv ved fullt rattutslag og innslag av servopumping for fulle kraner. I tillegg krenget plutselig krengningsstagene litt for mye - stagene veltet rett og slett på vei til jobb idag.

 

Det eneste positive er at jeg nå kan se solfilm på widescreen i bilen, men har av en eller annen merkelig grunn problemer med lysstyrken på skjermen, spesielt om kvelden... :wonder:

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt mye bråk og fyll og fandenskap måtte jeg se meg nødt til å sperre av hele motorrommet etter det kom masse uinviterte folk på motorfestene mine...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår