Tidligere bruker Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 En ting man kan gjøre for å fort tune litt, er jo: 1. Kjøp deg en turbo (helst firkantet, type AV2) 2. Kjøp nødvendige overganger og festeduppeditter 3. Monter snelle siden av turbo'n mellom motor og radiator 4. Monter drivsiden av turbon på 1 sylinder og luftinga på toppen Det som skjer er at vannet går igjennom turboen, når trykket fra 1 sylinder\toppen driver snella så går turbo'n rundt, når det skjer så går vannet fortere gjennom hele systemet, når det skjer kjøler du mer, når det skjer blir motoren rundt 5*C og da snakker vi MAKS YTELSE. Pass på og ikke dra motoren for mye under sperra, må tenke litt på slitedeler vettu. Bruk vett, ikke bare la folk herje med bilen etter denne modifikasjonen. Burde egentligt ha noe sertifikat for å kjøre med dette :\ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 fikk melding av en på jobben i dag, litt trist igrunnen :( du mazdaen fikk bulk i innersvingen, sto fordelerlokket på 4? Å alle mainfoldene snura i takt med fordelerlokket. Først da skjønte jeg at jeg hadde satt nøkkelen i sigaretttenderen i kjørt 10mil, med begge reservehjula på fult! har ett litt delikat problem her som dere sikkert forstår, noen som kan hjelpe meg? Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tidligere bruker Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 lulz u gots pwndz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Rotoren min tok helt av idag, og letta svinghjulet med tre meter... Sjøl med fullt gasspådrag og avdragsfrihet klarte eg ikke redde situasjonen, og det hele endte med overhengende rasfare og underbitt i tannstaget. Dette blir dyrt! :( Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 har fått rust i kanalene og nå får ikke subben signal, tips? Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 du må passe på at den grønne overledningen er kortsluttet i begge ender. Hvis ikke, kan igangsetterstopperen løsne seg fast. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Attila Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Hadde probemer med grønnoverledning tidligere, men det ble borte igjen etter jeg skifta blinklysolje. Har funket greit hittil, men har byttet til hullete bremseslanger, så det gjorde nok susen. Noen som har montert Kenhutsenvalve på bilen sin? Tenkte på å investere i en slik for å få litt jevnere drag i igangsetterstopperen. Siter 89' E34 525 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Straydog Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Måtte ta en spøk på en klassekompis :)lang quote :tannløs: Hehe, du stjal havariet mitt. :D Siter 1996 Volvo 850 T-5 1993 Volvo 240 GL [x]1986 Volvo 745 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Har de siste dagene opplevd voldsom understyring i ventilstyringene, overstyring av motorstyring og generelt ikke styring i det hele tatt - selv ved fullt rattutslag og innslag av servopumping for fulle kraner. I tillegg krenget plutselig krengningsstagene litt for mye - stagene veltet rett og slett på vei til jobb idag. Det eneste positive er at jeg nå kan se solfilm på widescreen i bilen, men har av en eller annen merkelig grunn problemer med lysstyrken på skjermen, spesielt om kvelden... :wonder: Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 ler meg faen meg skakk:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Jeg må bytte regnbuer på bilen min snart, er det mye jobb? Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Er virkelig i beita her nå, da futasjonsoppheng-forkoplinga har tatt kvelden... Flere enn meg som sliter med dette? Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 har problemer med spetakkel fjæra i respoteksboksen, noen som vet om det er vanskelig og bytte Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Etter litt mye bråk og fyll og fandenskap måtte jeg se meg nødt til å sperre av hele motorrommet etter det kom masse uinviterte folk på motorfestene mine... Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Flere som har problemer med Grønn overledning.. jordfel Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg