blodfisk Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Vurderer å kjøpe meg v70 med turbo og awd :D Men denne awd tingen til volvo er jo ganske kjedelig, med tanke på at framhjulene må spinne før det begynner å virke bak. Mulig å få permanent awd? ledning ein må kutte eller noe! hehe Mvh Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 AWD systemet til Volvo er totalt ubrukelig. Ikke virker det (ikke når en 240 kommer lenger en en V70 AWD på vinterføre) Og så er det veldig dyrt og reparere og vedlikeholde. Så styr unna AWD ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
=Evolve= Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 AWD systemet til Volvo er totalt ubrukelig. Ikke virker det (ikke når en 240 kommer lenger en en V70 AWD på vinterføre) Og så er det veldig dyrt og reparere og vedlikeholde. Så styr unna AWD ;) Pisspreik, har du kjørt en V70 AWD på vinterføre noengang? Sannsynligvis ikke, jeg snakker av erfaring, har nå min andre AWD og er storfornøyd med fremkommeligheten. En V70 AWD på vinterføre er rett og slett herlig! Når du kommer med slike påstander bør du begrunne svarene dine. Det er like idiotisk som å si "Jeg liker ikke Opel,jeg" Å, hvorfor ikke det? "Fordi det er dårlige biler" Du skjønner tegninga? At det er dyrt å reparere er helt riktig, det kan jeg skrive under på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 AWD systemet virker greit det sålenge du ikke skal leke deg på sommerføre. På vinterføre er den litt understyrt, men hvis du satser litt så er den morsom å kjøre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blodfisk Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 nå har det seg slik at ikkje noen av dere svarte på mitt spørsmål. Og å komme med slike usaklige kommentarer som at AWD til volvo ikkje fungerer seier vel berre sitt om personen som skriver det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Mai 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 Er det mulig å sveise senterdiffen på AWD systemet? Og kanskje fjerne drivlinja forran også? Kunne vært meget artig:) Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Pisspreik, har du kjørt en V70 AWD på vinterføre noengang? Sannsynligvis ikke, jeg snakker av erfaring, har nå min andre AWD og er storfornøyd med fremkommeligheten. En V70 AWD på vinterføre er rett og slett herlig! Når du kommer med slike påstander bør du begrunne svarene dine. Det er like idiotisk som å si "Jeg liker ikke Opel,jeg" Å, hvorfor ikke det? "Fordi det er dårlige biler" Du skjønner tegninga? At det er dyrt å reparere er helt riktig, det kan jeg skrive under på. Merker du noe på at bakhjulene "slår inn" når dem spinner fremme da? Har hørt litt negatift jeg og, men har aldri prøvd det. Så jeg påstår ingenting:) Hvordan fungerer dette på for eksempel bakkestart når det er passe glatt? Mvh. Fredrik Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blodfisk Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Bilen må spinne framme før den begynner å ta bak. Har sett film av V70 med awd og då ser du den spinner framme før bakhjulene begynner å dra. Har og sett video på youtube der bakhjulene ikkje tar i heiletatt nr det spinner framme. Men der må det ha vert noe gale med systemet. Bakkestart er det vel ikkje så gunstig at du må spinne framme først før bakhjulene får kraft :/ Volvo har noe å lære av Quattro systemet til Audi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Bilen må spinne framme før den begynner å ta bak.Har sett film av V70 med awd og då ser du den spinner framme før bakhjulene begynner å dra. Har og sett video på youtube der bakhjulene ikkje tar i heiletatt nr det spinner framme. Men der må det ha vert noe gale med systemet. Bakkestart er det vel ikkje så gunstig at du må spinne framme først før bakhjulene får kraft :/ Volvo har noe å lære av Quattro systemet til Audi! Hmm.. Men det er vel bedre en standar FWD uansett tenker jeg :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 er mulig å få kjøpt en ny mellomdiff på volvos awd system. husker ikke hvem som har den sånn i farta, men en av de svenske volvotrimmerne er det iallefall. autotech, sam, mte/tme eller noe sånt. koster iallefall 14.000 sek sist jeg så det, og blir da en lamelldiff med den bremsinga du vil ha. da får du konstant 4wd, noe som letter sladdefaktoren betydelig! er visst et must ved trimming! ligger i tenkeboksen på v70 awd 2.5T selv om dagen, og da vet jeg at den diffen blir lagt inn sammen med billånet.... Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 er mulig å få kjøpt en ny mellomdiff på volvos awd system.husker ikke hvem som har den sånn i farta, men en av de svenske volvotrimmerne er det iallefall. autotech, sam, mte/tme eller noe sånt. koster iallefall 14.000 sek sist jeg så det, og blir da en lamelldiff med den bremsinga du vil ha. da får du konstant 4wd, noe som letter sladdefaktoren betydelig! er visst et must ved trimming! ligger i tenkeboksen på v70 awd 2.5T selv om dagen, og da vet jeg at den diffen blir lagt inn sammen med billånet.... Der begynder det å høres mer interesant ut :) Men er denne noe holdbar da? Med tanke på at den skal ligge å slure hele tiden? Og hvordan er det å bytte den? Noe du kan gjøre selv eller? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Volvo har noe å lære av Quattro systemet til Audi! audis quattrosystem finns det jo litt delte meninger om, var veldig sladdevennlig i tidligere versjoner, 90-tallsversjonen er ganske lik volvos awd (samme prinsipp på mellomdiffen), mens det har kommet seg på de nyere igjen. men med en tung jernklump montert foran akselen blir det jo uansett understyrt og dårlig balanse, det klarer man ikke å rette opp med et bra 4wd system uansett! Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 audis quattrosystem finns det jo litt delte meninger om, var veldig sladdevennlig i tidligere versjoner, 90-tallsversjonen er ganske lik volvos awd (samme prinsipp på mellomdiffen), mens det har kommet seg på de nyere igjen. men med en tung jernklump montert foran akselen blir det jo uansett understyrt og dårlig balanse, det klarer man ikke å rette opp med et bra 4wd system uansett! Men hvordan er det å montere denne lamelldiff greia? Må vel inn på volvo for å få jort det? Regner med det kan inkludere shimsing av mye rart og.. Eller er det så fint å enkelt at en kan ordne det selv? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 regner med at man tar ut viskose rasket, setter inn alle delene, får inn de shimsene som skal til og får forspent det med momentnøkkel til rett moment(viktig!) det følger helt sikkert med en monteringsanvisning, og de som selger det har nok greie på det! holdbarheten skal ikke være noe dårligere enn viskose, snarere tvert i mot, da dette blir en helt mekanisk historie. rett olje er nok utslagsgivende her. Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Der begynder det å høres mer interesant ut :)Men er denne noe holdbar da? Med tanke på at den skal ligge å slure hele tiden? Og hvordan er det å bytte den? Noe du kan gjøre selv eller? Det behøver ikke å være lammell diff, kan være en ren drev sperre, ala Truetrac, Quaife, Sellhom mfl. Da snakker vi om varer som tåler mye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg