Adlern Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Heisann! Etter en stund så har min kjære Honda Civic begynt og drikke litt for mye olje, hadde den inne på trykk-test, og jeg må bytte Ventil tettninger på motoren. Honda Civic 1992 1.5 Jeg har ikke SÅ god peiling på motor, og jeg har aldri skiftet dette på en Honda før, så er det noen som har no sjenerell erfaring med dette? Stor eller liten job, kostbart etc. På forhånd takk ;) //Adlern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Badjoo Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Det er ikke store saken å bytte ventiltetninger. koster 16-32kr pr tetning hos honda, så har du 16ventilers koster det deg ca 512kr for alle tetningerene. Register deg på CLub-honda.org, er mye mer info der om slikt ;) Siter Porsche x Honda crx x Honda prelude Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Selve tetningene er jo billig, men er arbeidet som koster:) om det skal gjøres på verksted da.. Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adlern Skrevet Mai 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Hørte på Honda Drammen, de skulle ha 90,- kr per stk. og jeg trenger 16 så jeg syns det var jævla dyrt :/ Mente de kos 15-30 kr selv, men kan jo høre andre steder. Som sakt så har ikke SÅ god erfaring med dette selv, men jeg ahr også fått tak i en strøken motor, av samme type, så hvis noen i Drammen/Buskerud området har erfaring og innterisert i og tjene noen lapper så er det bare og si ifra ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dexter_cf Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Detta no bil jeg bør kikke etter eller? ;D Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Du må av med toppen, og ta ut alle ventilene, for å komme til ventilstyringene. Du trenger bare 8 ventiltetninger, pga at dem bare skal stå på innsugsventilene. Blir litt i det varmeste laget på eksosventilene. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adlern Skrevet Mai 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Detta no bil jeg bør kikke etter eller? ;D hehe ja kanskje det;) Nei men kommer nok til og bytte motor, for har fått tak i en lignende motor i god stand. Eneste problemet er at jeg har hverken tid eller sted til og gjøre dette. Så hvis noen har tid og vil tjene penger, leave a note ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Du må av med toppen, og ta ut alle ventilene, for å komme til ventilstyringene.Du trenger bare 8 ventiltetninger, pga at dem bare skal stå på innsugsventilene. Blir litt i det varmeste laget på eksosventilene. :roll: jaha? Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 hehe..virker ikke som virtual er heelt inne på dette:p Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 hehe nei men 50% tettning er jo bedre en ingen :thumb :roll: er ikke værre en og rive av toppen... (skru av topdekslet og toppen) og så ta ut ventilene og fjærer osv.. å så i samme slengen som du har av alt dette så sliper du opp ventilene og ventilsetene samt vurderer og spandere på en ny toppakning om den gamle er dårlig.. og er du virkelig no til kar så kjøper du et komplett pakningsett fra usa.. jeg betalte 700kr færdig levert i byen for et KOMPLETT sett.. ikke sån som de settene du kjøper i norge ... 1500,- for et sett med halvparten av alle pakningene du kunne tenkt deg og bytta.. se i min prosjekt tråd for noen bilder osv av noe lignende.. og er du virkelig noe til kar så gjør du dette selv.. lærer utrolig mye av det.. finnes tonnevis med litratur til honda GRATIS på nettet.. Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 :roll: jaha? ja? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 nei absolutt ingen verdens ting.. sån bortsett fra det du sir om man ikke trenger tettninger på eksos vemtilene.. en honda motor skal ikke bruke olje i den graden du kansje er vant til.. derfor tetninger på eksosventilene ;) Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 nei absolutt ingen verdens ting.. sån bortsett fra det du sir om man ikke trenger tettninger på eksos vemtilene.. en honda motor skal ikke bruke olje i den graden du kansje er vant til.. derfor tetninger på eksosventilene ;) I den graden jeg er vant til, hva mener du med det? Men anyways, på motorene jeg har holdt på med, Volvo motorer altså, er det kun tetninger på innsugsventilene.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 nå er det jo litt forsjeld på en honda og en volvo motor med tanke på toleranser og løsninger... og det vil ikke være spesielt lurt å råde noen som ikke river toppen av en gang i uka til og bare sette på halvparten av tetningen som kreves... er mye jobb for han og da bør han ha korekt info... desuten så er det jo litt bakvednt og la være og sette på tetninger der når de gamle bare er slitt.. det vil altså bli værre.. :P men nokk om det nå.. er off topic og hjelper ikke Adlern no særlig.. Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 nå er det jo litt forsjeld på en honda og en volvo motor med tanke på toleranser og løsninger... og det vil ikke være spesielt lurt å råde noen som ikke river toppen av en gang i uka til og bare sette på halvparten av tetningen som kreves... er mye jobb for han og da bør han ha korekt info... desuten så er det jo litt bakvednt og la være og sette på tetninger der når de gamle bare er slitt.. det vil altså bli værre.. :P men nokk om det nå.. er off topic og hjelper ikke Adlern no særlig.. må bare beklage for min feile informasjon da, tenkte bare at det var samme på alle motorer, altså at eksosventilene var for varme for ventiltetninger. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.