Gå til innhold

Ny bil - klarer ikke å velge

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Hmmmmm... Jeg går rundt og er på jakt etter ny bil, men jeg klarer jo faenmeg ikke å velge her. Tittet nettopp på en 2007 Suzuki Grand Vitara 2.0 LTD automat med masse utstyr til kr 352.000, men det er noe som holder meg igjen. Jeg kjører jo rundt i en 1995 Volvo 850 2,5 10V med manuell og en 1990 Chevy Van G30 6,2 diesel, og alt burde jo være bedre enn disse...

 

Likevel vandrer jeg hvileløst rundt fra bil til bil og er like langt unnå å bestemme meg som for ett år siden. Dvs, noen ting har nok utpekt seg som viktigere enn andre:

  • Diesel
  • Automat
  • 4-hjulstrekk
  • ESP
  • Brukbart utstyrt forøvrig

 

Jeg har vurdert biler fra alle verdenshjørner og alle har noe godt ved seg, men ikke så mange klarer å kombinere tingene jeg nevner ovenfor. Jeg har vurdert:

  • 1997 Volvo V70 Tdi Aut (Gammel og ikke awd)
  • 2004 Volvo V70 D5 awd aut (Dyr. Dessuten har bruttern makan)
  • 2004 Subaru Forester aut (Ikke diesel. Plastikkpreg, ikke ESP)
  • 2004 Volvo XC90 D5 aut (Dyr og høy børsfaktor)
  • 2007 Suzuki Grand Vitara 2,0 ltd aut (Ikke diesel og ESP)
  • 1997 Chevrolet Tahoe 6,5 td (Gammel og lite oppdatert på sikkerhetsfronten. Kun 2 dører)
  • 2004 Audi A6 2,5 V6 tdi Quattro (dyr og med tvilsom motor)
  • 2005 VW Passat 2,5 V6 tdi 4motion (Noe gammeldags og med tvilsom motor)

 

Det er sikkert enda fler, men alle valgene har ført til at jeg sitter i et hjørne og skjelver. Kommer jeg til å ha Volvoen til den blir veteran?

 

Eller skal jeg la bilforumets kvinner og menn gi meg et tupp i ræva slik at jeg kan kjøre sommeren i møte med en ny bil?

 

Kom gjerne med forslag folkens, men de 5 kriteriene jeg nevner innledningsvis er ganske viktige for meg. Dessuten har jeg ikke lyst til å betale mer enn 350.000-400.000 for en ny bil. Egentlig litt mye det også...

 

HJÆÆLP!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha Zuki Grand Vitara kjøper du i allefall diesel. Bensinmotoren kler ikke den bilen i det hele tatt.

 

Sammen med automat så kamufleres litt av bensinmotorens hang til høye turtall, men det er klart at diesel er best. Men det får man selvsagt ikke sammen med automat...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Ford Mondeo? Dieslen, automat, sprek, romslig, pen og de dyreste har forholdsvis bra utstyrspakke.

 

Har sett litt på denne også. Men den mangler vel 4-hjulstrekk?

 

Honda har jo fått mye skryt for sin nye CR-V, tøff er den jo og. Dessuten er den en av de få SUVene som ble forholdsvis mye rimeligere etter årsskiftet.

 

Og denne mangler automat i kombinasjon med diesel...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på denne også. Men den mangler vel 4-hjulstrekk?

 

Bare forhjulstrekk på de bilene desverre.. Fattern har 2003 mondeo'n. Sinnsykt digg å kjøre og ser ganske bra ut :) Han får 07 mondeo'n i slutten av mai. Bestilte den for noen uker siden. Gleder meg! TDCi 130hester'n

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med nye Honda Accord diesel? God plass, mye motor, masse utstyr, automat, esp, etc, og meget fin bil

 

Accorden har fått gode skussmål, men ingen 4WD makes Reodor a dull boy.

 

Accorden har jeg sansen for. Selv om den ikke har 4wd. Men hvor vanlig er egentlig diesel kombinert med automat? Søkte på Finn og fant ingen.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

330XDAT

 

Mulig den er litt liten, men dette hadde vært mitt førstevalg. Hvis diesel og lavt forbruk ikke er et must finnes det jo nok av biler som X5,Allroad 2.7T, S6, S8, Outback 2.5i. Har jo også div. pickuper med 5 seter, sånn som denne

 

Den BMWen var jækli fin, men jeg synes det er litt mye penger for en så gammel bil. Dessuten tror jeg ikke den lyse skinninnredningen holder seg lys særlig lenge i min varetekt. Har barn vet du...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår