Nox Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Skaff deg en K-kam til den motoren. funker meget bra Til K motoren, så får du merkbart mer fres og en turtallsvillig motor. (Har prøvd ja) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Hadde et lite uhell her for et par uker siden, da sto plutselig bakakselen 10 lenger over til høyre side. Det som hadde skjedd, var at feste til panhardstage hadde bøyd seg helt. ligna litt på et trekkspill :P Når dette skjedde så var det like før bilen ble hugd, var så mange som ikke trudde at jeg klarte å få det rett igjen. Men vi måtte ihvertfall prøve å få det rett igjen. Her har vi tatt av forsterkningene og retta feste. Her har vi sveisa på noe mere solid forsterkning. Etter at vi trodde vi hadde fått det rett så satt vi på tanken igjen, bytta motorfester da begge di gammle var rivd av. Men så var vist bensinrøre som går opp av tanken så rustent at det hadde blitt hull i det. da var det bare å skaffe ny tankarmatur. Men bakakselen sto forsatt ganske mye over til ene sia, ikke fult så mye som den gjordet, men for mye til at det var noe godt å kjøre med. Så kom scrat med at jeg måtte lage justerbart panhardstag for å få bakakselen til å stå rett. Og det gjordet vi, og nå står bakakselen rett igjen. Her er det jeg kappa av Jeg kan justere det fra 73-77cm. Så nå er bilen på veien igjen, etter 2 uker med skruing nesten hver dag. alacocaina Har ikke noen bilder av rusta som er tatt nå, men kan ta å slenge ut noen bilder når jeg kommer hjem. Når jeg fikk bilen på veien igjen om onsdagen så måtte jeg burne litt. Her er film fra det: Di bakdekka jeg satt på skulle jeg egentlig brukt å kjøre med fram til jeg fikk kjøpt meg nye felger og dekk. Men bare på den spinninga på filmen så var dem blanke :D Skal handle meg nye felger nå, men er litt usikker. PT Boost 7,5 x 17 BM Adria 7 x 17 Det blir nok en av dem 2. Hva syns dere? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Skaff deg en K-kam til den motoren. funker meget bra Til K motoren, så får du merkbart mer fres og en turtallsvillig motor. (Har prøvd ja) Kan faktisk hende at jeg har K-kam. Hvis det er K-kam som sitter i 530 toppen som står på 230F motoren!? Kan sjekke det når jeg kommer hjem, og hvis det er K-kam så får jeg nesten sette den i, og satse på at du veit hva du snakker om:naaaws Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Det er nok en a kam som sitter der.. hjelper litt det også. T-kammen som sitter i k motoren orginalt er så utrolig slapp at alt hjelper omtrent. Volvo solgte org trimkit til K-motoren som bestod av en VX-kam og dette gav 130 hk.. K-kammen gir ennå mer.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weiru'N Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Rusta er så og si borte, ved reservehjulsbrønnen på venstre sia er det ikke mere rust. er bare et lite hull på høyre sia. hakke orka å legge ut bilder ennå... det er bra..:) legga ut bilder snart da :P Siter 1987 Volvo 745 tic(bremsa 235hk @ 0.8bar)b230et m/fk råder og b234 stempel, lh2.4, kappa Lesjöfors, bsr chip, 3" fra turbo med en demper, k&n filterinsats, turbotrykk @1.2 og btr: @ 3.2 =) (X)1995 Volvo 850 stv 2.5 10v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Det er nok en a kam som sitter der.. Jeg er ikke så sikker på at det er a-kam! se her Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 jeg er ganske sikker på at det er en a kam som sitter der selv om det står noe annet. men hvis det stemmer så er det jo en m kam som er enda slappere enn a-kam igjen Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Fin bil du har fått deg.. Skal du gjøre noe med motor/understell? Evt ny lakk? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Fin bil du har fått deg.. Skal du gjøre noe med motor/understell? Evt ny lakk? Takk takk. Foreløpig så skal jeg bare beholde den som den er, Skal gå siste året på videregående etter sommeren. og som di fleste sikkert veit så har man ikke så veldig god råd når man går på skolen. Den slappe 200k motor forblir i bilen, tenkte jeg skulle få tak i 5trinns girkasse. Så får jeg se når jeg begynner som lærling og kanskje får litt mere penger om det ikke blir turbo motor da, hadde vært litt moro. Men det spørs bare om bilen holder så lenge, den må jo brukes :) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Liten film fra lørdagen :) Men bilen er ikke sprek nok til at jeg klarte hele. men klarte 3/4 da, og det var morro. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Får slenge ut noen bilder av rusta som er borte da, siden weiru`n maste om det. Her er det før vi gjordet noe. Her er det etter at vi har sveisa på ny plate og lakka med zink spray. Fant ut at det kanskje kunne bli litt tøft med svarte hjulbuer, så dem blei svarte i dag. legger ut noen flere bilder i morra. Et par bilder fra Esso på kongsberg om lørdagen. har fått satt på snowcap der. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GLE 86mod Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 hehe, var ikke så dårlig det da med B200K motor :P Hehe Siter Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge? Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 hehe, var ikke så dårlig det da med B200K motor :P Hehe Den går ikke så ille som alle tror at den gjør. Holder fint følge med folk som kjører 230K. Var litt kjipt at jeg ikke klarte hele da, er sånn at jeg lå ganske breit også plutselig så gikk bilen bare rett fram. så da var det bare å få sparka clutch og få den breit igjen ;) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GLE 86mod Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Den går ikke så ille som alle tror at den gjør. Holder fint følge med folk som kjører 230K. Var litt kjipt at jeg ikke klarte hele da, er sånn at jeg lå ganske breit også plutselig så gikk bilen bare rett fram. så da var det bare å få sparka clutch og få den breit igjen ;) nei de gjør ikke det så lenge gassern er i orden, bare vent til den begynner og kødde ,da sier du nok ikke det samme:P ja skjønner, så det på filmen:P ja hehe ;P Siter Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge? Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Kanskje jeg lager en ny film til helga, men da skal jeg skru av lysa og sparke mere clutch. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg